گلدوزی هنری بسیار زیبا و ظریف

گلدوزی هنری بسیار زیبا و ظریف

به گزارش گلونی یادگیری گلدوزی لزوما دشوار نیست و قطعا نباید سرمایه‌گذاری هنگفتی از زمان و هزینه کرد.

در واقع گلدوزی یک هنر است که با عشق شروع می‌شود. این هنر از گذشته به جای مانده و تا کنون رواج داشته است. یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های این هنر مربوط به دوره سلجوقی است.

لوازم مورد نیاز

برای اینکه بتوانید در خانه این فرآیند را به انجام برسانید لوازم زیر را باید تهیه کنید:

کارگاه گلدوزی

قبل از تهیه هر چیزی ابتدا باید کارگاه گلدوزی را تهیه نمایید. این یک وسیله دو قسمتی است که پارچه‌ای که قرار است روی آن گلدوزی شود را بین  این دو حلقه قرار داده و محکم می‌بندند.

با  این عمل تا پایان کار پارچه محکم  و صاف باقی می‌ماند و شما می‌توانید کار خود را به اتمام برسانید. این وسیله در دو جنس پلاستیکی و چوبی عرضه می‌شود.

می‌توان گفت کارگاه پلاستیکی هیچ فرقی با کارگاه چوبی ندارد و شما با هر کدام که راحت‌تر هستید می‌توانید کار خود را آغاز نمایید.

اگر قصد آن را دارید در نهایت کار خود را به جایی آویزان کنید کار‌گاه‌های چوبی نمای بیشتری دارند.

قیچی

یک قیچی کوچک و تیز یکی از نیاز‌های اساسی شما در انجام این هنر خواهد شد چرا که باید به طور مداوم نخ خود را تغییر دهید و در آن هنگام نیاز به قیچی دارید.

پارچه

برای کارگاه‌ها اغلب از پارچه نخی، کتان یا کرباس از نوع زخیم استفاده می‌شود. در واقع هر چه پارچه استحکام بیشتری داشته باشد کار شما زیبا‌تر می‌شود.

نخ گلدوزی

نخ دمسه DMC رایج ترین نوع نخ‌های گلدوزی است که کیفیت خوبی دارد. اغلب نخ‌های گلدوزی در رنگ‌های بسیاری عرضه می‌شوند و قیمتی مناسب دارند.

سوزن‌ گلدوزی

سوزن در این نوع فرآیند بسیار مهم است پس بهتر است از سوزن‌های مخصوص استفاده نمایید که چشم بزرگتری در مقایسه با دیگر سوزن‌ها دارند. در این صورت شما می‌توانید انواع نخ‌ها را از آن عبور دهید.

مداد طراحی

شما در این کار نیاز به مداد طراحی دارید که در آب قابل حل باشد زیرا در پایان کار باید اثرات آن را از روی پارچه از بین ببرید. با استفاده از مداد طراحی طرح مورد نظر بر روی پارچه کشیده خواهد شد.

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 200064 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=200064
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات