آش مستووه یا آش ماست

آش مستووه یا آش ماست

به گزارش گلونی آش مستووه یا آش ماست یکی از آش‌های بسیار خوشمزه است که در شهر‌های بسیاری طبخ می‌شود.

این آش بسیار خوش‌طعم و پر ازخاصیت است. می‌توانید این آش را به عنوان پیش غذا میل نمایید. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه آن آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه آش مستووه ماست

  • ماست: ۳ لیوان
  • برنج: ۱ لیوان
  • لپه: نصف لیوان
  • پیاز: ۴ عدد
  • سیر: ۵ عدد
  • سبزی آش (تره، گشنیز، جعفری، نعنا): ۴۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

 طرز تهیه آش

اگر آماده آشپزی هستید و می‌خواهید آش ماست را بپزید ابتدا باید لپه‌ها را از شب قبل خیس نمایید.

بعد از آن درون قابلمه اندکی روغن ریخته و روی شعله گاز قرار دهید. حال پیاز‌ها را بصورت خلالی در آورده و درون قابلمه تفت دهید. در هنگام تفت دادن زردچوبه را نیز به پیاز اضافه کنید.

حال لپه‌ها را به آن اضافه کنید و بعد از تفت دادن ۴ لیوان آب به مواد اضافه کنید. درب قابلمه را بسته و اجازه دهید لپه‌ها پخته شوند.

بعد از آن برنج را نیز شسته و همراه با ۴ لیوان آب درون قابلمه بریزید. بگذارید تا مواد پخته و لعاب دهند. در مرحله بعد سیر‌ها را با مقداری نمک، فلفل و زردچوبه بکوبید و لپه‌هایی که پخته شدند به برنج اضافه کنید.

حال نوبت به سبزی آش می‌رسد. سبزی‌ها را شسته و خرد کنید و زمانی که لپه‌ها را به برنج اضافه کردید سبزی‌ها را نیز درون مواد بریزی و اجازه بدهید تا آش جا بیفتد.

در این مدت که آش پخته می‌شود ۱ عدد پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس گوشت چرخ‌کرده را به همراه نمک و فلفل با پیاز رنده شده مخلوط کرده و به شکل گوشت قلقلی در ‌آورید. گوشت‌ها را سرخ کرده و با پیاز سرخ شده به آش اضافه کنید.

بعد از اینکه تمامی مواد پخته شد و جا افتاد آش را از روی حرارت برداشته و ماست را به آن اضافه کنید. اکنون می‌توانید این آش خوشمزه را میل کنید. نوش جان‌تان.

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 204195 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=204195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات