آغاز زمستانه کتاب از امروز با حضور ۹۲۵ کتاب‌فروشی

آغاز زمستانه کتاب از امروز با حضور ۹۲۵ کتابفروشی

زمستانه کتاب ۹۹ از امروز (۹ اسفند ماه) با حضور ۹۲۵ کتاب‌فروشی از سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در زمستانه کتاب ۹۹ سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۲۰۰۰۰۰۰ریال معادل ۲۰۰ هزارتومان است.

خریداران می‌توانند از ۹ تا ۱۶ اسفندماه  با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب دانشگاهی را با یارانه ۲۵درصدی بخرند.

از مجموع  ۹۲۵ کتاب‌فروشی عضو طرح زمستانه کتاب ۹۹، ۱۴۳ کتاب فروشی در  استان تهران و  ۷۸۱ کتاب‌فروشی از سایر استان‌ها هستند.

همچنین ۸۳ کتاب‌فروشی به تازگی برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

گفتنی است اسامی و مشخصات کتاب‌فروشی‌های عضو طرح «زمستانه کتاب ۹۹» به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

آغاز زمستانه کتاب

با توجه به جایگاه کتاب‌فروشان به عنوان یکی از موثرترین حلقه‌های زنجیره نشر و ضرورت حمایت از کتاب‌فروشان و به دنبال آن تقویت صنعت نشر کشور، خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین طرح فصلی حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در سال ۱۳۹۹ را در اسفندماه سال جاری برگزار می‌کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتاب‌فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

پاییزه کتاب ۹۹، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتاب‌فروشان بود. موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سال ۱۳۹۹ چهار طرح فصلی برگزار کرده که تا کنون سابقه نداشته است.

و اکنون زمستانه کتاب ۹۹ در آستانه اجراست.

پایان پیام

کد خبر : 208959 ساعت خبر : 7:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208959
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات