آلبوم دماوند ابوالحسن خوشرو را قانونی بشنوید

آلبوم دماوند ابوالحسن خوشرو را قانونی بشنوید

آلبوم محلی مازندرانی دماوند اثر بومی استاد ابوالحسن خوشرو از طرف شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا به بازار عرضه شد.

آلبوم دماوند ابوالحسن خوشرو

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی آلبوم دماوند شامل هفت قطعه با اشعار جهانگیر نصری اشرفی، شعبان نادری و اخوان ثالث و با صدا، نوازندگی و تنظیم استاد ابوالحسن خوشرو است.

قطعات این اثر به ترتیب ونوشه، بانو جان، رشید خان (آوازی)، رشید خان (تصنیف)، حسین خان، دماوند و بی‌کلام است.

در توضیحات این آلبوم آمده است: «باتوجه به این‌که نسخه باکیفیت این اثر در دسترس نبوده و با پالایش انجام شده نیز به کیفیت مطلوب نرسیده است، اما صرفاً به دلیل خاطره‌انگیز بودن آهنگ و حفظ این اثر تصمیم برآن شد تا این آلبوم در اختیار شما هنردوست گرامی قرار دهیم».

موسیقی محلی موسیقی است که می‌تواند هرفردی را مجذوب خود کند و با وجود این‌که کلمات آن، برای همه مفهوم نیست هم دلنشین است.

با خرید و دانلود قانونی این اثر از سایت‌های معتبر از انتشار موسیقی محلی حمایت کنیم.

ابوالحسن خوشرو متولد ۱۳۲۵ شهر قائمشهر، از کودکی به نواختن لـِله‌وا یا نی چوپانی مازندران پرداخت و برای تکمیل دانش موسیقی خود از هنرستان موسیقی تهرات فارغ التحصیل شد.

درسال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی تشکیل داد و از سال ۱۳۴۵ با رادیو مرکز استان همکاری کرد و با تشکیل گروه موسیقی روجا «ستاره صبح»درسال ۱۳۵۰ فعالیت هنری‌اش گسترش یافت.

او سرپرستی گروه امیر پازواری را نیز به عهده داشت و به عنوان خواننده و نوازنده لـِله‌وا در مازندران (ناحیه مرکزی) شهرت یافت.

شرکت در جشنواره‌های آیینه و آواز، حماسی و نواحی کرمان و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی نظیر جشنواره موتسترآلمان و اجرا در برنامه ترقه ازدیگر فعالیت‌های هنری او به شمار می‌روند که در همه آنها جایزه نوازنده و خواننده برتر و لوح سپاس دریافت داشته است.

پایان پیام

کد خبر : 211060 ساعت خبر : 5:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211060
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات