آلبوم وریشه بیژن کامکار اثری با موسیقی کردستان را قانونی بشنوید

آلبوم وریشه بیژن کامکار اثری با موسیقی کردستان را قانونی بشنوید

آلبوم «وریشه» با خوانندگى بیژن کامکار و آهنگسازى کاوه سپندار، اسفندماه ۱۳۹۷ منتشر شد.

آلبوم وریشه بیژن کامکار

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی بیژن کامکار هنرمند نامی و بزرگ موسیقی ایرانی و کردی خواننده آن بوده و کاوه سپندار آهنگسازی آن را انجام داده است.

اینکه کاوه سپندار را در نقش آهنگساز و تنظیم کننده تمام قطعات می‌بینیم بدین معنا است که قطعات کاملا نو و تازه هستند.

با این حال ساختار و چهارچوب‌های موسیقی کردی در آن رعایت شده‌اند و صدای گرم و اصیل بیژن کامکار نیز زیبایی دو چندانی به کار داده است.

هوشنگ کامکار درباره قطعه اول این آلبوم گفت: « قطعه‌ی پیر مغان به عنوان اولین قطعه‌ی این اثر، اجرای دقیقی دارد و تاثیر بسیاری از موسیقی کردی گرفته است و میکس و مسترینگ بسیار با دقتی هم دارد. باند دوم تک‌نوازی نی است که بسیار با احساس اجرا شده و دارای تکنیکی قوی است و هویت موسیقی کردی در آن مستتر هست. این قطعه دارای بیان تصاویری است. من وقتی نی را گوش می‌دادم، حالم دگرگون شد و به یاد کوه‌ها و دشت‌های کردستان افتادم.»

با خرید و دانلود قانونی این آلبوم از موسیقی نواحی مختلف کشورمان حمایت کنیم.

بیژن کامکار در سال ١٣٢٨ در شهر سنندج چشم به جهان گشود.

وی به یمن جو مساعد خانوادگی از همان کودکی با موسیقی آشنا و مانوس گردید و مقدمات موسیقی را نزد پدرش استاد حسن کامکار فرا گرفت.

در سال ١٣٥٣ به تهران رفت و به فراگیری موسیقی در دانشکده هنرهای زیبای تهران نزد استادانی چون محمدرضا لطفی، دکتر تقی مسعودیه، دکتر صفوت، شاهین و هرمز فرهت و احمد پژمان پرداخته و ردیف‌های موسیقی ایران را تحت نظارت اساتید یاد شده فرا گرفت.

بیژن کامکار یکی از اعضای مهم گروه‌های عارف، شیدا و کامکارها بوده است. به نوعی می‌توان حضور موثر دف در ارکسترهای موسیقی ایران را مدیون زحمات و نوازندگی قابل توجه ایشان دانست.

پایان پیام

کد خبر : 209261 ساعت خبر : 9:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=209261
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات