ارکستر ملی ایران جدول برنامه های سالیانه‌ خود را منتشر کرد

ارکستر ملی ایران جدول برنامه‌های سالیانه‌ خود را برای سال 1400 منتشر کرد

ارکستر ملی ایران جدول برنامه های سالیانه‌ خود را منتشر کرد

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در این جدول ۱۲ اجرا در بازه زمانی اسفند تا اسفند، با ذکر دقیق روزهای اجرا و رهبران هر یک از اجراها معرفی شده است.

همچنین اجراهایی مستقل برای گروه سازهای ایرانی ارکستر نیز لحاظ شده است که می‌تواند چشم‌اندازی از کوشش ارکستر ملی برای رسیدن به سالی پر تنوع و پویا در عرصه‌ فرهنگ و هنر کشور باشد.

ارکستر ملی ایران

"<yoastmark

بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار اطلاعیه‌ای برنامه اجراها را تا پایان سال ۱۴۰۰، معرفی کرد.

برنامه این اجراها از ۲۰ اسفن ۱۳۹۹ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ زمان‌بندی شده است. نصیر حیدریان، سهراب کاشف، بردیا کیارس، کاوه میرحسینی و نیما کشاورز رهبری این ارکسترها رو به عهده دارند.

در جدول زمان‌بندی منتشر شده آثار نام آشنایی از هنرمندان کشور به چشم می‌خورد. آثاری از ثمین باغچه‌بان، حسین علیزاده، ارسلان کامکار، پرویز مشکاتیان، کامبیز روشن‌روان، حشمت سنجری، هوشنگ استوار، محمدرضا درویشی به چشم می‌خورد.

ارکستر موسیقی ملی ایران توسط فرهاد فخرالدینی در سال ۱۳۷۷ با پشتیبانی دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد، مدیریت دفتر امور موسیقی در آن زمان بر عهدهٔ علی مرادخانی بود. در نخستین اجرا این ارکستر از آواز محمدرضا شجریان، رهبری فرهاد فخرالدینی، ترانه‌های بیژن ترقی و ساخته‌های علی تجویدی بهره برد.

بیش از ۲۷۰ قطعه موسیقی در گنجینه ارکستر ملی وجود دارد.

 میانگین سنی نوازنده‌های ارکستر موسیقی ملی ۲۵ تا ۳۰ سال بود که حسین علیزاده در صحبت‌های خود این میانگین سنی را از ویژگی‌های این ارکستر دانست.

پایان پیام

کد خبر : 212773 ساعت خبر : 2:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=212773
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات