اسکان نوروزی ۱۴۰۰ در مدارس ممنوع شد

ممنوعیت اسکان در مدارس و امکان اسکان در خانه معلم ها و مراکز رفاهی

اسکان نوروزی ۱۴۰۰ در مدارس ممنوع شد

به گزارش گلونی مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: «سال ۱۴۰۰ اسکان نوروزی در مدارس را نداریم.

در مدارس به لحاظ شرایط کرونا به ویژه کرونای انگلیسی و تأکید بر شعار «در خانه ماندن»، سعی ما بر این است که در هیچ مدرسه‌ای اسکان نوروزی نداشته باشیم.

گودرز کریمی‌فر افزود: «در صورت اجازه ستاد کرونا، همه مراکز آموزشی ـ رفاهی و خانه‌های معلم در سراسر کشور آماده میزبانی از فرهنگیان و مهمانان هستند».

آن‌طور که اعلام شده در صورت ابلاغ ستاد کرونا آموزش و پرورش با ۴۰۱ مرکز آموزشی ـ رفاهی یا خانه معلم و دارا بودن ۱۶ هزار و ۷۰۰ تختخواب، میزبان مسافران نوروزی و فرهنگیان خواهد بود.

این میزبانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله کاورهای یکبار مصرف، ایزوله، ضدعفونی و گندزدایی تمام اماکن، اتاق‌ها و راهروها، صورت خواهد گرفت.

فقط مراکز رفاهی فرهنگیان و خانه معلم‌ها، به شرط مجوز ستاد مدیریت بیماری کرونا آمادگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی با اولویت فرهنگیان را دارند.

اسکان نوروزی ۱۴۰۰ در مدارس ممنوع شد

توصیه اکید آموزش و پرورش هم مثل باقی ارگان‌های خدمت‌گذار پرهیز از سفر و در خانه ماندن در تعطیلات نوروزی است.

باوجود این به گفته کریمی‌فر ثبت‌ نام اینترنتی اسکان فرهنگیان در سایت برقرار است.

مسئولان حوزه های مختلف در حالی از آمادگی میزبانی در سفرهای نوروزی می‌گویند که خبرها از آغاز پیک تازه کرونای انگلیسی در کشور حکایت دارند.

ستاد کرونا باید هرچه زودتر نظر نهایی خود را درباره ممنوعیت یا عدم ممنوعیت سفرهای نوروزی اعلام کند.

این روزها هم مردم و هم ارگان‌های ارائه دهنده خدمات اسکان و…، با سیاست یک بام و دو هوا دربرابر سفرهای نوروزی موضع‌گیری می‌کنند.

آموزش و پرورش از ممنوعیت اسکان در مدارس و تاکید بر خانه ماندن می‌گو‌ید و هم زمان از امکان ثبت نام اینترنتی و ارائه خدمات اسکان به مسافران نوروزی خبر می‌دهد.

اعلام تصمیم نهایی درباره این سیاست‌های دوگانه اتخاذ شده در بخش‌های مختلف و بلاتکلیفی مردم درباره سفرهای نوروزی، بر عهده ستاد کروناست.

ستاد کرونا هرچه زودتر و پیش از آغاز موج اول سفرهای نوروزی، باید سیاست خود را دراین باره اعلام کند.

پایان پیام

کد خبر : 208887 ساعت خبر : 11:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208887
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات