این بار ازدواج را با وام ۲۰۰ میلیون تومانی دوام دهیم

این بار ازدواج را با وام ۲۰۰ میلیون تومانی دوام دهیم

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی شدن وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

هرچند میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تومان برای هر زوج در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده اما باید این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود تا وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی (برای زوجین) قطعی شود.

این درحالی‌ست که مقامات وزارت ورزش و جوانان در مورد وام فعلی نیز هشدار داده‌اند که این وام جوانان را بدهکار می‌کند. با این حال باید دید وام ازدواج در نهایت به ۲۰۰ میلیون تومان برای زوجین می‌رسد یا نه.

در حال حاضر زوج‌های جوانی که تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده باشند و تاریخ عقد آن‌ها بعد از یکم فروردین ۹۶ باشد، مشمول دریافت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی برای زوجین هستند. احتمالا با افزایش این وام، این شرایط نیز تغییر چندانی نکند.

این بار ازدواج دوام پیدا می‌کند

به گزارش گلونی ازدواج، وامدار وام‌های بی نهایت شد

دیدید؟ این قدر بهانه آوردید برای ازدواج نکردن آخر نرخش را افزایش دادند و دیگر هیچ عذری برای نشستن در خانه و زدن هشتگ‌های سینگلی در فضاهای مجازی ندارید!

حالا باز قدرنشناسی کنید و بگویید اوضاع بد است.

البته کسانی که در دفترچه‌شان چندین سوژه در نظر گرفته‌اند که با گرفتن چند همسر بتوانند دلی از عزا در بیاورند و پولی به جیب بزنند در تبصره این قانون آمده که فقط برای یک بار ازدواج می‌شود به این وام شگفت‌انگیز دست پیدا کرد!

البته که ما این میزان عطا را به لقایش می‌بخشیم و خواستار این هستیم که به جای آن، زمینه‌ای برای اشتغال جوانان بخت بر بسته فراهم کنند.

مثلا با هر ازدواج یک شغل دولتی مناسب نصیب‌شان می‌شد.

چی؟ زیاد از حد حرف می‌زنم؟ ممکن است همین میزان هم مالیات بخورد؟

باشد. این بار هم ما سر به گریبان می‌نهیم و دعا می‌کنیم که لااقل این مبلغ برکتش بیشتر از خودش باشد.

پایان پیام

نویسنده: زهرا بزرگی

کد خبر : 209351 ساعت خبر : 10:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=209351
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات