حرف کلیک خور جواد خیابانی درباره خودکشی تختی

حرف کلیک خور جواد خیابانی درباره خودکشی تختی

جواد خیابانی مجری و گزارشگر با سابقه صدا و سیما در برنامه کتاب باز، میهمان سروش صحت بود.

به گزارش گلونی درمیان حرف‌های مختلف و متفاوت او در زمینه کاری خود، حرف جالبی که بر زبان خیابانی جاری شد، ادعای او درباره غلامرضا تختی جهان پهلوان ایرانی بود.

خیابانی گفت: «من هیچ تردیدی ندارم که شادروان غلامرضا تختی خودکشی نکرده و آنچه که درباره او در این زمینه می‌گویند، حقیقت ندارد».

این ادعا در شرایطی مطرح شده که حتی خانواده مرحوم تختی نیز به موضوع خودکشی وی در هتل آتلانتیک در ۱۷ دی ماه ۴۶ اذعان دارند. اما خیابانی با رد همه این صحبت‌ها گفت: «من ۵ هزار ساعت راش درباره تختی دارم و می توانم با قاطعیت عنوان کنم که مسئله خودکشی او صحت ندارد.

فقط کاش آقای هوشنگ ابتهاج هم با من صحبت می‌کردند تا نقطه پایانی بر این ادعا بزنند و تحقیقات من را کامل کنند که از همینجا از ایشان درخواست می کنم اگر ممکن بود این فرصت را به من بدهند تا با ایشان صحبت کنم چون ایشان همه چیز را درباره تختی می‌دانند.»

حرف کلیک خور جواد خیابانی درباره خودکشی تختی

بیان چنین صحبت‌هایی در یک برنامه مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی آن هم از زبان گزارشگر فوتبالی که دکترای جامعه شناسی دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد.

چرا که این بحث مربوط به خبرنگاران و مورخان این دوره است.

درست است که نحوه مرگ غلامرضا تختی، بعد از سال‌ها هنوز بحث مهمی است، اما به‌گونه‌ای نیست که بدون تخصص مربوط به تاریخ، درباره آن صحبت کرد.

همچنین داشتن ۵ هزار ساعت راش درباره تختی مانند همان اغراق‌ها و جملات عجیب خیابانی است که در صحبت‌های قبلی او شنیده بودیم.

او حتی ساخته های سینمایی مربوط به تختی و مرگ او را زیر سوال برد و گفت: «با بررسی مفصل اسنادی که درباره تختی وجود دارد و همچنین اوراق و مجلاتی که موجودند در این زمینه قطعیت حاصل کرده است.»

باید دید که کسی به این اظهارات با آمار و ارقام قابل توجه توجهی نشان می‌دهد یا خیر.

که معلوم شود چنین ادعایی واقعاً صحت دارد یا شیوه تبلیغاتی است برای دیده شدن از نوعی دیگر.

این حرف کاملا کلیک خور است و پر از حدسیات. مثل آن ۵ هزار ساعت راش.

راستی ایشان گفته‌اند سند دارم. چه سندی؟ دست‌نوشته؟ مدرک پزشکی؟ فیلم دوربین مداربسته؟ یا مصاحبه با کسانی که مثل آقای خیابانی نمی‌توانند قبول کنند تختی خودکشی کرده است.

غلامرضا تختی تحت فشارهای بیرونی و درونی زندگی‌اش، خودکشی کرده است و این خودکشی چیزی از اهمیت و ارزش او کم نمی‌کند.

نکته‌ای که برخی تا ابد قبول نمی‌کنند.

گزارش‌گر: سارا ملاعباسی

پایان پیام

کد خبر : 206951 ساعت خبر : 4:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206951
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات