موزه مردم شناسی بندرعباس در حمام گله داری

موزه مردم‌شناسی بندرعباس در حمام گله داری

به گزارش گلونی موزه مردم‌شناسی بندرعباس در حمام گله داری تنها حمام سنتی و تاریخی بندرعباس (استان هرمزگان) است و احتمال زیادی وجود دارد که این مربوط به دوره صفویه باشد. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه بیشتر آشنا کنیم.

موزه مردم شناسی بندرعباس

این موزه یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی استان هرمزگان است و در سال ۱۳۷۴ هجری شمسی و با شماره ثبت ۲۰۰۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

امروزه حمام گله‌داری بندرعباس تبدیل به یک موزه فاخر شده است. متاسفانه این حمام در سال‌های گذشته به دست فراموشی سپرده شده  اما با تغییر کاربری آن و تبدیل آن به موزه به عنوان معرفی تاریخ و آداب و رسوم مردمان هرمزگان استفاده می‌شود.

این موزه زیبا و دیدنی در بندرعباس واقع شده است. بازدید از این موزه فقط آغاز ماجراجویی است زمانی که شما برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی می‌کنید بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید.

حمام گله داری

این حمام در مجاورت محله قلعه‌شاهی یا اِوز‌ی‌ها واقع شده است. در زمان قاجار، این حمام توسط حاج شیخ احمد گله‌داری به مسجد قلعه‌داری اهدا شد.

این ساختار به شکل مستطیل و دارای گنبدهای کوچک و بزرگ است. در سال ۱۳۷۰، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران این حمام را به یک موزه مردم‌شناسی عمومی تبدیل کرد که در آن سنت‌های باستانی غسل را با کمک چهره‌های مومی در آن بازسازی می‌کنند.

بازدید از موزه مردم شناسی بندر عباس

شما عزیزان می‌توانید در تمامی روزهای هفته از این موزه زیبا دیدن نمایید. اگر به بندرعباس سفر کردید بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان هرمزگان، بندر عباس، بلوار ساحلی بندر عباس، جنب هتل امین

با گوگل مپ به موزه مردم شناسی بندرعباس بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 210205 ساعت خبر : 9:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210205
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات