دانلود آلبوم انتظار دل استاد محمدرضا شجریان

دانلود آلبوم انتظار دل استاد محمدرضا شجریان

انتظار دل، نام آلبومی است با صدای محمدرضا شجریان که با همکاری گروه اساتید، در دستگاه شور و آواز افشاری اجرا شد.

دانلود آلبوم انتظار دل

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی اصغر بهاری، محمد اسماعیلی، محمد موسوی و محمدرضا شجریان با شعرهای حافظ، سنایی و عارف قزوینی.

این چیزی است که در آلبوم «انتظار دل/ خلوت گزیده» به گوش می‌رسد.

همکاری استاد آواز ایران با هر یک از این اساتید بی‌سابقه نیست، اما گرد هم آمدن هنر همه آن‌ها در یک آلبوم، اتفاقی کمیاب است.

قطعات و آوازهای این آلبوم در دستگاه شور و آواز افشاری اجرا شده‌اند.

آلبوم انتظار دل فقط متکی بر آواز نیست و گواه آن، بی‌کلام بودن نیمی از ۱۴ قطعه آلبوم است. قطعات تک نوازی سنتور، دونوازی تار و تنبک، چهارمضراب و قطعه ضربی سنتور و تنبک، رِنگ شور و رِنگ افشاری و تک نوازی هر یک از سازها با صدای محمدرضا شجریان، بیشتر بر ساز متمرکز است.

محمدرضا شجریان متولد تاریخ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی است.

سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است. او در ایران ملقب به خسروی آواز ایران است.

محمدرضا شجریان، چهار سال پس از آن‌که برای آخرین بار جلوی دوربین ظاهر شد و اعلام کرد به بیماری سرطان مبتلاست، بعد از ظهر ۱۷ مهر ۱۳۹۹ درگذشت و در آرامگاه فردوسی و نزدیک مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده شد.

همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان، نیز در تأیید خبر درگذشت پدر در صفحه رسمی خود نوشت: «خاک پای مردم ایران به دیار معشوق پرواز کرد».

پایان پیام

کد خبر : 207831 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=207831
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات