دانلود آلبوم زمکان اثری از فرزاد بازگیر و زکریا یوسفی

دانلود آلبوم زمکان اثری از فرزاد بازگیر و زکریا یوسفی

این مجموعه شامل هفت آهنگ بی‌کلام بر اساس مقامات موسیقی تنبور است که در اردیبهشت ۱۳۹۸ منتشر شد.

دانلود آلبوم زمکان

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی فرزاد بازگیر که آهنگسازی قطعات را انجام داده، نواحی غربی ایران را مهد موسیقی تنبور و مقامات آن می‌داند.

او درباره این اثر می‌گوید: «در بررسی مقامات تنبور می‌توان به دسته‌بندی و اشتراکات مشخصی دست یافت از جمله ریتم، فواصل موسیقایی هر مقام و منطقه صوتی که بر پایه موسیقی تنبور اجرا می‌شوند و در آهنگسازی یک اثر موثرند.

در قطعات آلبوم پیش رو این خصوصیات قابل توجه بوده و از موتیف‌ها و تم‌های مقام‌هایی چون: غریبی، رژیان دالاهو، ساروخانی، سه رخیوی، گل وه دره، شاخوه شینی، هی گیان، سه رته رز، دواله، لاو هی لاو، فانی فانی، بابانوئی و جم نیان دوسان ئه و یانه استفاده شده است.

اگرچه بصورت آشکار از نغمات کوتاه مقامات و خواص مشترک و ضرب‌های آنها استفاده شده، اما هدف نوازنده هیچگاه نواختن کامل خود مقام نبوده است».

زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای، در این اثر فرزاد بازگیر را همراهی کرده و میکش و مسترینگ این اثر برعهده صادق نوری بوده است.

زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه ای، متولد سال ۱۳۶۲ در پاوه است.

او فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه سوره است و نزد اساتیدی چون «محمدعلی حدادیان»، «عبدالنقی افشارنیا»، «جمشید عندلیبی»، «هوشنگ کامکار»، «بیژن کامکار»، «محسن الهامیان» و «محسن حجاریان» آموزش دیده است.

از زکریا یوسفی تاکنون آلبوم‌های «پیدای ناپیدا»، «سایه های خورشید»، «یقین گمشده»، «روژیار»، «اورامان تا بادینان»، «یاد نگاه»، «سر سماع»، «شارو»، «در حلقه دف» و «سبوی تشنه» به تنهایی یا با همکاری هنرمندان دیگر منتشر شده است.

یوسفی در کنار سازهای کوبه‌ای به نوازندگی عود نیز مشغول است و در تنظیم و اجرای سازهای کوبه‌ای در چندین آلبوم موسیقی، فیلم، مستند و مجموعه تلویزیونی در ایران، عراق و ترکیه فعالیت داشته است.

پایان پیام

کد خبر : 212840 ساعت خبر : 8:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=212840
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات