داوطلبان آزمون های علوم پزشکی خواستار لغو آزمون شدند

داوطلبان آزمون های علوم پزشکی خواستار لغو آزمون شدند

به گزارش گلونی شوراهای صنفی علوم پزشكی خطاب به وزارت بهداشت نوشتند:

داوطلبان آزمون های علوم پزشکی

خواستار لغو آزمون شدند

با توجه به روند صعودی مبتلایان کرونا در کشور و شواهدی مبنی بر شروع موج چهارم با ویروس جهش یافته، طبق گفته اعضایِ محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا و از طرفی وجود دلایلی که در ذیل متن آمده است از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خواست لغو یا تعویق آزمون‌های:

۱. پیش کارورزی ۹۹
۲. علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی
۳. جامع داروسازی

را که آمار قبولی بالای ۹۵ درصد داشته و برخلاف آزمون کنکور سراسری می‌توان با جایگزین‌هایی نظیر شرط معدل به غربال دانشجویان پرداخت، داریم:

۱. از آنجایی که این آزمون در همه‌ شهرهای کشور برگزار نمی‌شود، تردد بین شهری بیش از اندازه، احتمال شیوع این بیماری را از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و پایانه‌های مسافربری به شدت بیشتر می‌‌کند که باعث به خطر افتادن سلامت دانشجویان و از طرفی تقویت موج جدید خواهد شد.

۲. عدم وجود خوابگاه‌های مناسب، زمینه دیگری برای افزایش شیوع این بیماری و ضربه به نظام سلامت، دانشجویان و البته همه‌ مردم خواهد بود.

۳. تجمع دانشجویان جهت شرکت در آزمون، حین، قبل و بعد از آن، مخصوصاً در شهرهای پر جمعیت مانند تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و… عاملی مهم در تشکیل کانون‌های کرونا خواهد بود.

همین مسأله بعد از بازگشت دانشجویان شهرهای اطراف، به محل زندگی‌شان به اوج‌گیری موج بعدی منجر خواهد شد.

۴. از سویی دیگر حضور کارآموزان پزشکی در آزمون پیش کارورزی ۹۹ است که همه این دانشجویان تا روز امتحان در بخش‌های بیمارستان‌ها بر حسب وظیفه پزشکی‌شان حضور داشته‌اند و جمع شدن این تعداد از داوطلبان در یک آزمون چند ساعته نتیجه‌ای جز مبتلا شدن تعداد بی‌شماری از داوطلبان که از سال جدید نیروی تازه‌نفس بخش‌های درمانی خواهند بود نخواهد داشت.

در حالی که بنابر اعلام وزارت بهداشت آزمون دانشجویان دستیار به دلیل شیوع کرونا و خطر ابتلا کادر درمان لغو گردید.

آزمونی که درنهایت همه پذیرفته می‌شوند و به عنوان کارورز در بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت و می‌توان با معیارهایی چون اعمال سوابق تحصیلی از تجمع این عزیزان در این شرایط سخت جلوگیری کرد.

۵. نکته حائز اهمیت دیگر این است که همان‌طور که مستحضرید این یکسال پاندمی کرونا کارآموزی حضوری دانشجویان در بیمارستان‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داد و باعث شد دوره کارآموزی دانشجویان پزشکی ورودی ۹۴ پیش از آزمون پیش کارورزی به اتمام نرسد و با توجه به اینکه طبق ماده ۱۶ آئین‌نامه آموزش پزشکی امتحان پیش کارورزی باید در پایان دوره کارآموزی برگزار شود و نه در میانه آن؛ متاسفانه امسال این مهم محقق نمی‌شود.

و لذا داوطلبان از دوره مطالعاتی یکسان و کافی محروم شده‌اند و این مساله برخلاف عدالت آموزشی است.

لذا از وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که همواره نشان داده‌اند دلسوز فرزندان این مرز و بوم هستند خواهشمندیم دستورات لازم جهت لغو برگزاری این آزمون‌ها در اسفندماه ۹۹ را ابلاغ نمایند.

پیشاپیش از حسن توجه شما سپاسگزاریم.

پایان پیام

کد خبر : 206935 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206935
اشتراک در نظرات
اطلاع از
10 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

لغو نکنید. کلی مطاله داشتیم و برنامه ریزی کردیم
فقط تو شرایط خوب امتحانو برگزار کنین

لغو کنین لطفا

لغو کنین خواهش میکنم

علاوه بر کرونا ما هنوز بخشهامون تموم نشده به خدا

خدا رحم كنه بهمون

آقا لغو کنین لطفا

خدا رحم کنه

لغو کنید خواهشا یکم عقل داشته باشین

لطفا یه کم به فکر سلامتی دانشجوها باشید. اخه ما و خانواده مون مگه چه گناهی کردیم

کرونای انگلیسی بیشتر جوانان را درگیر میکند
اسفند سختی در پیش داریم(وزیر بهداشت)
هر مبتلا را باید مبتلا به کرونای جهش یتفته تلقی کنیم(وزیر بهداشت)
در گردنه پیک چهارم هستیم(وزیر بهداشت)
امّااا
دانشجویان علوم پزشکی اجبارا باید به شهرهای محل برگزاری آزمون عزیمت کنن و برای برگزاری آزمونی واقعا غیرضروری تجمع کنن… !!!!!