در آینده بدون ۵G زندگی سخت است

در آینده بدون ۵G زندگی سخت است

به گزارش گلونی ایرانسل در مرداد ۹۹ همگام با سایر کشورها برای اولین بار در ایران از اینترنت نسل پنجم یا همان ۵G رونمایی کرد. اینترنت پرسرعتی که می‌تواند پنجره‌ای باشد به سوی یک دنیای دیگر. یک دنیای هوشمند. یک زندگی هوشمند.

اینترنت نسل پنجم پایه و لازمه‌ تجاری سازی پروژه اینترنت اشیاست. اینترنت ۵G لازمه‌ ساخت و تولید خانه‌های هوشمند است.

اینترنت نسل پنجم باعث افزایش سرعت انتقال داده تا چندین برابر می‌شود و استفاده از اینترنت را در حوزه‌های مختلفی مانند پزشکی، علمی، نظامی، تجاری و… بهبود می‌بخشد.

در آینده بدون ۵G می‌توان زندگی کرد؟

تصور کنید پشت فرمان خودرو شخصی‌تان در حال رانندگی هستید و ناگهان یادتان می‌آید زیر گاز را خاموش نکردید.

همان‌جا از طریق گفت‌وگو با خودرو زیر گاز را خاموش می‌کنید، به یخچال خانه‌تان می‌گویید خرید کند. یخچال هم لیست اقلامی که کم دارد را برای سوپرمارکت محل ارسال می‌کند.

از همان پشت فرمان، نور خانه را مناسب نیاز خود کم و زیاد می‌کنید، تهویه را خاموش یا روشن می‌کنید، به گل‌های خانه و گیاهان باغچه‌تان آب می‌دهید.

حتا مشخص می‌کنید هر گیاه چند قطره آب بخورد. بعد دمای خانه را کاهش می‌دهید و قفل بودن درها را چک می‌کنید.

اینها همگی فقط یک نمای فانتزی، ساده و ابتدایی از دورانی است که استفاده از اینترنت نسل پنجم همگانی شود. این موارد جزو ساده‌ترین اتفاقاتی است که با نسل پنجم اینترنت ممکن می‌شود.

شاید بگویید وقتی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار اکثرا اینترنت نسل پنجم را پوشش نمی‌دهند پس چه نیازی به راه‌اندازی تجهیزات ۵G در کشور است؟

پاسخ روشن است. اینترنت نسل پنجمی که این روزها ایرانسل در پی توسعه و گسترش آن است، صاف کردن مسیری است که قرار است ۵ تا ۱۰ سال دیگر اتوبان شود.

۵ سال دیگر اکثر گوشی‌های هوشمند ۵G می‌شوند. اکثر لوازم خانگی اینترنت اشیا را پوشش می‌دهند.

حضور در محافل علمی و پزشکی و تحقیقاتی بدون داشتن اینترنت نسل پنجم ممکن نخواهد بود و…

ویژگی مثبت اینترنت نسل پنجم در این است که کشور ما سال‌ها پس از کشورهای دیگر تکنولوژی نسل سوم و چهارم را وارد کرد و در اختیار مردم قرار داد.

اما این‌بار ایرانسل با فاصله اندکی از سایر کشورها در حال وارد کردن این تکنولوژی به کشور و قرار دادن آن در اختیار هم‌وطنان است.

حالا ما می‌توانیم همزمان با مردم دنیا اینترنت نسل پنجم را تجربه کنیم و چند سال دیگر که اینترنت نسل چهار منسوخ شد، مثل تازه‌کارها به دنبال یادگرفتن کار با اینترنت ۵G نباشیم.

برای یک بار هم که شده همزمان با مردم سراسر دنیا به‌روزترین تکنولوژی‌های روز جهان را در خانه خود تجربه کنیم. آن روز خیلی دیر نیست. شاید همین فردا باشد.

پایان پیام

کد خبر : 208019 ساعت خبر : 5:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208019
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات