در زلزله سی سخت ۱۴ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند

در زلزله سی سخت ۱۴ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیتی حدود ١٤ هزار نفر تحت تاثیر زلزله سی‌سخت قرار گرفته‌اند، اعلام کرد که تخریب‌ها عمدتا تخریب دیواره‌ها بوده و خوشبختانه درصد ریزش سقف کم است و بیشتر حیاط و محوطه‌های منازل روستایی تخریب شده‌اند.

به گزارش گلونی محمد اسلامی جمعه ۱ اسفند در جمع مردم شهر زلزله زده سی سخت گفت: حامل سلام ویژه رئیس جمهور برای مردم عزیز سی سخت هستم و امیدواریم با برنامه همه جانبه دولت کار بازسازی به سرعت شروع شود.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی خسارت وارده به تک‌تک خانه‌ها، مغازه و زیرساخت‌ها برای همه تشکیل پرونده خواهد شد و دولت برای تخصیص بودجه، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی منطقه برنامه‌ریزی می‌کند.

در زلزله سی سخت

۱۴ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند

وزیر راه که پیش از صحبت با مردم درد دل‌های آنها را شنیده بود با اشاره به بخشی از دغدغه‌های ساکنان شهر سی سخت گفت: در برنامه‌ریزی‌ها وام‌های قبل از زلزله نیز مد نظر قرار می‌گیرد و برای پرداخت قبوض آب و برق نیز از دولت معافیت‌هایی برای مردم خواهیم گرفت.

اسلامی با اشاره به جاده سی‌سخت که هفته پیش به دلیل ممانعت کمیسیون محیط زیست مجلس کار ساخت آن متوقف شده بود گفت: دولت مکلف است این جاده را بسازد و همین حالا از مدیر کل راه خواسته‌ام که بلافاصله برای تکمیل جاده اقدام کند.

وی یادآوری کرد: همه مسئولان وظیفه دارند شرایطی مهیا کنند که خسارات دقیق و بدون تبعیض ارزیابی شود و مصالح ساخت تا پای کار بیاید تا مردم جز دردسر خانه‌های آسیب دیده مشکل دیگری نداشته باشند.

اسلامی از مردم خواست که در بازسازی و ساخت دوباره خانه‌ها سخت‌گیری کنند تا در آینده دچار ضرر و زیان دوباره نشوند.

خانه هلال

محمدحسن قوسیان مقدم پنج‌شنبه ٣٠ بهمن در حاشیه سفر به فارس در جمع خبرنگاران از افتتاح ١٣٥ خانه هلال در روستاهای فارس خبر داد و گفت: خانه‌های هلال، حرکت جدیدی است که در روستاها دنبال می‌شود و به عنوان شعبه کوچکی از جمعیت هلال احمر می‌تواند فعالیت‌های هلال را به روستاها منتقل کند.

او به کارکرد خانه‌های هلال هم اشاره و عنوان کرد: به عنوان مثال شامگاه چهارشنبه ٢٩ بهمن زلزله سی‌سخت خسارت‌هایی در  ١٢١ روستا ایجاد کرد و از ساعت ٢٢ شب گذشته تا ٤ بامداد امروز ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستا مشغول ارزیابی بودند، در حالی که اگر خانه‌های هلال در روستاها فعال باشند، با یک تلفن می‌توان وضعیت روستا را مشخص کرد و اگر جوابگو باشند درصد خرابی را مشخص می‌کند و در صورت عدم پاسخگویی نشان از اوضاع نابسامان دارد و تیم اعزام می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شب گذشته عملیات سنگینی در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است، گفت: خانه‌های هلال این ظرفیت را ایجاد خواهد کرد که در حوادث به سرعت نیروهای امدادی را اعزام کنیم.

قوسیان‌مقدم با بیان اینکه تا کنون آماری از تلفات انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: روند امدادرسانی و اسکان اضطراری در سی‌سخت ادامه دارد و علاوه بر امدادرسانی، توزیع بسته‌های غذایی در بین زلزله‌زدگان آغاز شده است.

پایان پیام

کد خبر : 206745 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206745
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات