روزهای قرنطینه و معلمانی که شرایط متفاوتی را می‌گذرانند

روزهای قرنطینه و معلمانی که شرایط متفاوتی را می‌گذرانند

از ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ که همه گیری کرونا اعلام و ۴ اسفند همان سال قرنطینه رسمی آغاز شد، کلاس‌های درس در مقاطع مختلف شکل جدیدی به خود گرفت.

معلمان و استادان در کنار شاگردان و دانشجویان فضای آمورشی جدید سپری کردند و هرکدام از آن‌ها نظری درباره این نوع سیستم آموزشی دارند.

به گزارش گلونی یکی از این پایه‌های تحصیلی دوره متوسط اول است که بسیاری از مفاهیم پایه در دروس مختلف در این سال‌ها به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

اما فضای مجازی که اختلاف فاحشی با فضای حقیقی کلاس‌ها دارد، مشکلاتی از قبیل اینترنت ضعیف، عدم تمرکز کافی، تاثیر گذاری محیط بر یادگیری و ندیدن دوستان را برای دانش آموزان و معلمان به وجود آورده است.

روزهای قرنطینه و معلمان

یکی از دبیران این پایه درباره چنین وضعیت تحصیلی عقیده دارد: «کلاس حضوری چیز دیگری است. مشکلات بچه‌ها با تمرین و تمرکز در همان ساعت درسی برطرف می‌شد و آن‌ها به راحتی متوجه ایرادشان می‌شدند.

اما امسال اکثر آن‌ها در دروس مفهومی مثل عربی و ریاضی مشکل دارند.

هرچند که درابتدای سال تحصیلی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه کلاس‌ها به صورت حضوری و با مدت زمان کمتری از کلاس عادی برگزار می‌شد.

اما گویا آن هم خیلی موثر نبود چرا که در کلاس نیم ساعته و با شرایطی متفاوت که شاگردان با ماسک حضور پیدا می‌کردند، مطالب کامل و جامع در ذهن آنان نقش نمی‌بست.

از طرفی بعضی از آنان در کلاس حضور پیدا نکردند و همین موضوع کار را در برنامه مجازی شاد با مشکل مواجه کرد.»

گفتنی است با وجود این‌که دانش آموزان ساعات آزاد بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارند و حتی می‌توانند امتحانات خود را بدون حضور مراقب برگزار کنند، آن‌ها هم خواهان بازگشایی مدارس هستند.

به‌طوری که دبیر این پایه تحصیلی بیان می‌کند: «بسیاری از بچه‌ها دوست دارند که کرونا از نقطه نقطه شهر پاک شود و آنان بتوانند این کلاس‌ها را در کنار دوستان و معلمان خود سپری کنند.

ما هم به عنوان معلمان این شاگردان همین آرزو را داریم و درحال حاضر سعی می‌کنیم تا با آموزش درفضایی متفاوت آن‌ها را به آموختن دعوت کنیم و دشواری‌های آموزش مجازی را برای‌شان به حداقل برسانیم.»

بنابراین در شرایط فعلی که چاره‌ای جز برگزاری کلاس‌های به صورت مجازی نیست، بهتر است مسئولین هم شرایط مناسب را برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم کنند تا این روزها با دشواری کمتری سپری شوند.

پایان پیام

گزارش‌گر: سارا ملاعباسی

کد خبر : 206089 ساعت خبر : 12:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206089
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات