طاق های ضربی دجله را قانونی دانلود کنید و بشنوید

طاق های ضربی دجله را قانونی دانلود کنید و بشنوید

این مجموعه اثری است از عمر زیاد حکمت که در ادامه آلبومی به نام «طاق‌های ضربی بغداد» توسط نشر تلسک منتشر شده است.

طاق های ضربی دجله

این آلبوم را دانلود کنید

به گزارش گلونی این آلبوم شامل اجرای مقام‌هایی از موسیقی عربی برای ساز قانون است و باز اجرایی بی‌کلام از چند قطعه معروف موسیقی عرب.

قطعاتی مثل «إنت عُمري» و «ألف لَيلة ولَيلة» از قطب آوازخوانان موسیقی عرب، «اُم‌کُلثوم» و همچنین قطعات فولکلوری مثل «بِنت الشَلَبیّة».

تک‌نوازی قانون عربی را عمر زیاد حکمت بر عهده داشته و از دیگر نوازندگان اثر می‌توان به نبیل یوسف شریداوی (بندیر، بندیر زنگی، دف، دهل)، پویان جمشیدی (دایره) و کاوه ولی‌پور (کوزه) اشاره کرد. نام این آلبوم برگرفته از سطری از یکی از اشعار «بیژن الهی» است.

عمر زیاد حکمت از جمله هنرمندان جوان موسیقی در کشور عراق است که در عرصه نوازندگی قانون به فعالیت مشغول است. او از شش سالگی یادگیری موسیقی را آغاز کرده و پس از آن در ۱۵ سالگی در هنرستان «الدِراسات النَّغَمیَّه» درس خوانده، دیپلم گرفته و در کشور مصر فراگیری موسیقی را دنبال کرده است.

عمر زیاد، از همراهان و نوازندگان گروه «نصیر شمه»، موسیقی‌دان عراقی و بین‌المللی و نوازنده سرشناس عود است که فعالیت‌اش در مصر، با حضور در «خانه عود» از مراکز معتبر آموزش موسیقی زیر نظر نصیر شمه آغاز شده است.

این هنرمند تا کنون، در فستیوال‌ها و کنسرت‌های بسیاری همکاری داشته و همچنین یک تریو به نام «گیلگمش» را با همراهی دوستانش اداره می‌کند.

عمر زیاد حکمت بارها به ایران سفر کرده و در کارگاه‌های تخصصی و مسترکلاس‌های آموزش قانون به تدریس تکنیک‌های پیشرفته در نوازندگی این ساز پرداخته است.

آلبوم موسیقی «طاق‌های ضربی بغداد» اولین اثر رسمی وی و روایت شخصی او از مقامات موسیقی عربی برای ساز قانون بوده، که محصول سفر او به ایران در سال ۱۳۹۵ است.

پایان پیام

کد خبر : 207018 ساعت خبر : 11:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=207018
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات