مظفر افشار در مرحله نهایی یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست جایزه مهرگان علم

مظفر افشار در مرحله نهایی یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی مظفر افشار یکی از پنج نامزد این بخش «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» بود که هیأت داوران وظیفه خود دانست از تلاش‌ها و خدمات‌شان در ترویج فرهنگ حفظ و شناخت محیط زیست ایران صمیمانه قدردانی کرده و برای آنان در ادامه فعالیت زیست‌محیطی مؤثرشان آرزوی توفیق کند.

مظفر افشار

سخنان مظفر افشار را در این ویدیو ببینید:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

درباره آقای مظفر افشار:

مظفر افشار از اثرگذارترین کنشگران محیط زیست ایران و یکی از پرسابقه‌ترین احیاکنندگان درختان بلوط در خرم‌آباد و دامنه کوه‌های زاگرس است. چهره‌ای مهربان و روحیه‌ای مردمی دارد. برای جلب توجه کودکان به طبیعت و موضوع مهم حفظ و حراست از جنگل‌های بلوط فعالیت زیادی کرده است.

بیشتر اوقات به مدارس خصوصا کودکستان‌ها در مناطق مختلف غرب ایران سر می‌زند و بچه‌ها در کنار او با آموزش کشت نهال بلوط آشنا می‌شوند. با هزینه شخصی در منزل جایگاهی برای پرورش نهال بلوط ایجاد کرده و هر ساله با اهدای آن در مراسم مختلف مردم را به حضور در طبیعت و کاشت نهال بلوط دعوت می‌کند.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز،  هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 210552 ساعت خبر : 7:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210552
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات