موزه آبادان با الهام از مقبره دانیال نبی

موزه آبادان با الهام از مقبره دانیال نبی

به گزارش گلونی موزه آبادان در خیابان احمدآباد آبادان واقع شده است. این ساختمان یک طبقه است و گنبدی شبیه به مقبره دانیال نبی دارد.

این مکان در سال ۱۳۴۰ افتتاح شد و در طول جنگ تحمیلی ایران و عراق مستعد خسارت بود.

آثار آن در حال حاضر در مکانی امن نگهداری می‌‎شود تا زمان تعمیرات موزه به پایان برسد. با ما همراه باشید تا شما را با این مکان زیبا و دیدنی آشنا کنیم.

موزه آبادان

این موزه یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است که به دلیل غنای اشیا به نمایش درآمده در این مکان، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آبادان است.

بعد از ۱۵ سال تعمیر و مرمت به یک سالن اصلی و دو سالن فرعی تبدیل شد. سالن اصلی آن نمایش دائمی آثار موزه از جمله آثار سلسله‌های صفوی و قاجار است.

آثار درون این مکان

 این مکان مواردی با ارزش مردم شناسی و تاریخی شامل مجسمه‌های برنز، تجهیزات اسب سواری، ظروف سفالی و مجسمه‌های حیوانات را که در کاوش‌های ایلام و لرستان یافت شده است به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، شعرهایی که توسط شاعران بزرگ پارسی سروده شده است، بر دیوارهای آن نمایان است.

یک نمایشگاه صنایع دستی با هنرهای بومی در بخشی از این موزه در ایام نوروز که بیشترین استقبال بازدیدکنندگان و فروش صنایع دستی را به نمایش می‌گذارد، به نمایش گذاشته شده است.

یکی از سالن‌های این مکان به نمایشگاه‌ها و سالن دوم دیگری به کتابخانه و سالن کنفرانس موزه آبادان اختصاص یافته است. امیدواریم از تماشای این موزه زیبا لذت ببرید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان خوزستان، آبادان، محله بوآرده شمالی، ضلع جنوب غربی دانشکده نفت (دانشکده مهندسی نفت شهید تندگویان)، تقاطع بلوار معلم و خیابان ۱۵ احمدآباد

با گوگل مپ به موزه آبادان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 208001 ساعت خبر : 11:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208001
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات