موزه باستان شناسی مسجد سلیمان را بیشتر بشناسید

موزه باستان شناسی مسجد سلیمان

به گزارش گلونی موزه باستان شناسی مسجد سلیمان در شهر مسجد سلیمان در استان خوزستان، جنوب غربی ایران واقع شده است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این موزه کوچک آثار باستانی حفر شده از اماکن باستانی منطقه را به نمایش می‌گذارد. در این موزه جذاب شما اشیای زیادی را نه تنها از خود مسجد سلیمان، بلکه از شهرهای همسایه استان خوزستان، خواهید یافت.

موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مسجدسلیمان

این موزه در جوار تپه باستانی کلگه زرین قرار دارد که موزه‌ای تاریخی با آثاری با ارزش است. درواقع بازدید از این موزه شما را با تمدن و فرهنگ این شهر آشنا می‌کند.

این موزه ۴ گالری باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، گیاهان دارویی و گالری زاگرس، آموزش و پژوهش و کتابخانه تخصصی را در دل خود جای داده است. با ما همراه باشید تا با بخش‌های مختلف این موزه بیشتر آشنا شویم.

بخش‌های مختلف موزه باستان شناسی مسجد سلیمان

  • گالری مردم‌شناسی: این گالری فرهنگ و نحوه زندگی مردمان مسجد سلیمان را به نمایش می‌گذارد. در این گالری مصنوعات و ابزار و وسایل و همچنین پوشاک بومی و محلی به نمایش گذاشته شده‌اند .
  • گالری گیاهان دارویی: بازدید از این گالری به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا با دارو‌های گیاهی زاگرس آشنا شوند. ضمن آشنا شدن می‌توانند از تمامی خواص و نحوه استفاده از آنها آگاهی یابند.
  • در گالری زاگرس: در این گالری مجسمه‌های بختیاری در توپولوژی خاص زاگرس به نمایش گذاشته شده‌اند. در واقع با تماشای این گالری شما می‌توانید با آداب و سنن و آیین‌های زندگی مردمان بختیاری آشنا شوید.
  • گالری باستان‌شناسی: در این بخش آثار باستانی با ارزشی از جمله سنگ‌های گران‌قیمت مانند سردیس سنگی الیمایی، ظروف فلزی و سفالی مربوط به دوره هخامنشیان تا اشکانیان به نمایش گذاشته شده است از این رو گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری اشتیاق دیدن این آثار ارزشمند را دارند.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان خوزستان، مسجد سلیمان، چهارراه بهداری، رو‌بروی مرکز بهداشت

با گوگل مپ به موزه باستان شناسی مسجد سلیمان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 209443 ساعت خبر : 10:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=209443
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات