موزه جنگ خرمشهر روایتگر ۸ سال جنگ تحمیلی

موزه جنگ خرمشهر روایتگر ۸ سال جنگ تحمیلی

به گزارش گلونی موزه جنگ خرمشهر در هشت سال جنگ به عنوان مکانی برای رصد نیروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفت و دارای مجموعه‌ای از آثار دفاع مقدس در طول ۸ سال جنگ تحمیلی است و هر ساله حدود یک میلیون نفر را به خود جلب می‌کند.

موزه جنگ خرمشهر

این ساختمان توسط شرکت نفت انگلیس در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و پس از ملی شدن صنعت نفت، اولین هسته شرکت ملی نفت ایران در این ساختمان مستقر شد.

این موزه برای یادآوری وقایع جنگ ایران و عراق تاسیس شده است.

این موزه را می‌توان در جاده بایندر در منطقه خرمشهر پیدا کرد. یک پلاک بزرگ روی دروازه وجود دارد و چندین اتومبیل را می‌بینید که در نزدیکی ورودی به صورت قائم سیمان شده‌اند.

قسمت‌های مختلف موزه

موزه جنگ خرمشهر روایتگر ۸ سال جنگ تحمیلی
موزه جنگ خرمشهر روایتگر ۸ سال جنگ تحمیلی

این موزه در ساختمانی واقع شده است که در دوران دفاع مقدس در بخش مرکزی آبادان واقع شده بود و شواهدی از خسارت‌های ناشی از گلوله‌های خمپاره و توپ‌های مختلف را نشان می‌دهد.

در این موزه توپخانه عراقی که توسط سربازان ایرانی برای محافظت از خود در برابر سربازان عراقی مجاور استفاده می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.

برای کسانی که با جنگ آشنا نیستند، موزه تعامل و آموزش محترمانه‌ای را برای سختی‌هایی که طی چندین سال محاصره این شهر توسط ارتش عراق متحمل شده فراهم می‌کند.

در داخل موزه پر از نمایشگرهایی‌ست که وقایع را نشان می‌دهد. عکس‌ها، لباس‌های متحد‌الشکل، سلاح‌ها و لوازم شخصی متنوع آنها همه در معرض نمایش است.

اگر به خرمشهر سفر کردید بازدید از این موزه زیبا را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: خوزستان، خرمشهر، بلوار ساحلی، خیابان امام‌خمینی(ره) (لب‌شط سابق)

با گوگل مپ به موزه جنگ خرمشهر بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 208485 ساعت خبر : 11:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208485
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات