موزه حیات وحش بیرجند در باغ اکبریه

موزه حیات وحش بیرجند در باغ اکبریه

به گزارش گلونی موزه حیات وحش بیرجند در باغ اکبریه است. این موزه جذاب و دیدنی دارای گونه‌های بسیاری از حیات وحش و از گونه‌های بومی و غیربومی در قالب چند مجموعه است.

علاقه‌مندان به تاریخ طبیعی و حیات وحش می‌توانند از این موزه دیدن کرده و لذت ببرند.

موزه حیات وحش بیرجند

 در این موزه می‌توان نمونه‌های شاخص و نادری از پوشش جانوری این منطقه به ویژه بیرجند تماشا نمود.  این موزه ۱۰۰ جنس مختلفی از پرندگان، حدود ۴۰ پستاندار و خزنده به‌صورت تاکسیدرمی را در دل خود جای داده است. هدف این موزه آشنایی پژوهشگران و محققین با گونه‌های جانوری این منطقه است.

برای تماشای این موضوع در گذشته باید به باغ و عمارت شوکت‌آباد می‌رفتید اما در سال ۱۳۸۷ این موزه به مجموعه اکبریه انتقال یافت. امیدواریم از تماشای این موزه لذت ببرید.

بخش‌های مختلف موزه

بخش پرندگان: این مجموعه شامل پرندگانی از گونه‌های مرغابی، حواصیل، پلیکان، قرقاول، جغد، عقاب و لاشخور و نمونه‌هایی از باکلان، لک لک، هوبره، چاخ لق، زاغی و غیره است. در واقع این بخش نمونه‌هایی از نادر‌ترین گونه‌های پرندگان جنوب خراسان را در دل خود جای داده است.

بخش پستانداران: این مجموعه شامل حیواناتی نظیر گربه پالاس، گربه جنگلی، روباه، خرگوش، قوچ، کل (پازن) و نمونه‌های دیگری از گونه‌ها است.

همچنین گونه‌های خزندگان را نیز می‌تواند در این موزه تماشا کنید.

عمارت اکبریه

خانه و باغ اکبریه یکی از بناهای تاریخی بیرجند است. این بنا در دوران قاجار در دو طبقه توسط شوكت‌الملك ساخته شده است. این باغ در انتهای خیابان معلم در روستای اکبریه بیرجند واقع در مرکز خراسان جنوبی است.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: خراسان جنوبی، بیرجند، خیابان معلم، میدان موزه، مجموعه باغ و عمارت اکبریه

با گوگل مپ به موزه حیات وحش بیرجند بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 211234 ساعت خبر : 10:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211234
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات