موزه مردم شناسی بیرجند در عمارت اکبریه

موزه مردم شناسی بیرجند در عمارت اکبریه

به گزارش گلونی موزه مردم شناسی بیرجند در زیرزمین عمارت اکبریه در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد. موارد استفاده شده در نمایشگرهای این موزه  ۱۰۰ سال قدمت دارند.

مجسمه‌های موجود در این موزه سبک زندگی، سنت‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و مشاغل مردم منطقه جنوب خراسان را به نمایش می‌گذارد. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا آشنا کنیم.

موزه مردم شناسی بیرجند

این موزه پس از بهره‌برداری از موزه باستان‌شناسی به دستور میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۲ در طبقه زیرین مجموعه جهانی باغ و ساختمان اکبریه بود.

قسمت‌های مختلف این موزه یک مراسم عروسی، کشاورزی، سبدبافی، سفال، مواد غذایی، کفش‌ساز، آرایشگاه، ریسندگی و تولید منسوجات را نشان می‌دهد که توسط مانکن‌ها نشان داده می‌شود.

علاوه بر پیوند جوانان و سنت‌های گذشته، هدف اصلی تأسیس موزه اعلام فرهنگ‌های بومی منطقه‌ای و به رسمیت شناختن ارزش‌های ابزارهای اقتصادی‌، اجتماعی، فرهنگی و فناوری، اشیا و آداب و رسوم است.

عمارت اکبریه

این باغ به عنوان محل اقامت و محل میزبانی میهمان و انجام کارهای رسمی فرمانداران مورد استفاده قرار می‌گرفت. نقشه اصلی باغ ریشه در هنر معماری ایرانی دارد و بازدید از آن خارق‌العاده است.

پنجره‌های ارسی باشکوه، کارهای گچ برانگیز و درختان بلند بلوط در دو طرف ورودی هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. درختان کاج بلند زیادی در دو طرف خیابان اصلی وجود دارد.

یک قسمت از ساختمان در دوران زندی و قسمت دیگر آن در اوایل دوره پهلوی ساخته شده است.

بازدید از موزه

شما عزیزان می‌توانید در تمامی روزهای هفته بجز روزهای تعطیل از این موزه زیبا دیدن نمایید. اگر به بیرجند سفر کردید بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید. امیدواریم از گذراندن لحظات‌تان در این موزه جذاب لذت ببرید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: خراسان جنوبی، بیرجند، خیابان معلم، میدان موزه، مجموعه باغ و عمارت اکبریه

با گوگل مپ به موزه مردم شناسی بیرجند بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 210694 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210694
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات