موزه معبد هندوها در بندرعباس با اشیا فرهنگی هندی

موزه معبد هندوها در بندرعباس با اشیا فرهنگی هندی

به گزارش گلونی موزه معبد هندوها بندرعباس یکی از بناهای تاریخی قابل توجه بندرعباس است. این بنا در سال ۱۲۷۱ در زمان محمد حسن خان سعدالملک، حاکم وقت بندرعباس، از طریق پیشنهادهای هندوها که توسط بازرگانان هندی جمع‌آوری شده، ساخته شد. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا آشنا کنیم.

موزه معبد هندوها در بندرعباس

معابد هند همیشه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. بدون شک بازدید از یکی از این معابد می‌تواند برای شما جالب باشد اما نیازی نیست که برای دیدن این معابد به هند بروید، می‌توانید با سفر به بندرعباس از یک معبد تاریخی با معماری هندی دیدن کنید.

محمدحسن خان دستور ساخت این معبد هندو را برای هندیانی داد که از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ میلادی برای تجارت در منطقه خلیج فارس به ایران سفر کرده بودند و این یک پیوند محکم بین ایران و مردم هند بود.

با حضور در این بنای یادبود ۸۴ ساله می‌توانید هندوهایی را در ذهن خود تصور کنید که خدایان ویشنو را پرستش می‌کنند. معبد سرخپوستان در بندرعباس برای هندوهایی بود که از آموزه براهمانا پیروی می‌کنند.

معماری معبد

سبک معماری باشکوه معبد هندی‌ها در بندرعباس و همچنین موادی که برای ساخت این معبد استفاده شده است، آن را از سایر بناهای ایران متفاوت می‌کند. ساختمان اصلی دارای ۷۲ برجک بر روی گنبد خود است که آن را به معماری هند نزدیکتر می‌کند. لازم به ذکر است که گنبد این معبد یکی از زیباترین گنبدهای ایران است.

طراحی داخلی معبد

درون این معبد و فضای داخلی آن نیز بسیار زیبا و دیدنی است. اتاق اصلی آن چهار گوش است و دارای قاب‌های زیبایی است. در اطراف معبد ۴ راهرو وجود دارد.

همچنین یک تالار بزرگ در ضلع شرقی گنبد وجود دارد که تالار اجتماعات بین مردم است. همچنین نقاشی‌های مختلفی در این سالن وجود دارد که هر یک از آنها نمایانگر فلسفه خاصی از عقاید مختلف هندی‌ها هستند.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی، رو به روی بازار روز بندر عباس

با گوگل مپ به موزه معبد هندوها بندرعباس بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 210213 ساعت خبر : 7:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210213
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات