موزه مهر و سکه سمنان موزه تخصصی سکه

موزه مهر و سکه سمنان موزه تخصصی سکه

به گزارش گلونی  موزه مهر و سکه سمنان موزه تخصصی سکه است. در این موزه آثار مربوط به پول و مبادلات مربوط به دوران هخامنشی تا پهلوی به نمایش گذاشته شده است.

مهر و موم موزه به چندین هزار سال پیش برمی‌گردد. آثار به نمایش درآمده در موزه شامل مهر، حلقه‌های سیم، سکه و غیره است.

با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا بیشتر آشنا کنیم.

موزه مهر و سکه سمنان

در سال ۱۳۹۲ موزه‌ای بسیار زیبا و دیدنی در شهر سمنان افتتاح شد. این موزه با تلاش سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی تاسیس شد. با ما همراه باشید و با آثار درون موزه آشنا شوید.

آثار درون موزه

این موزه به عنوان اولین موزه تخصصی سکه و مهر در استان سمنان واقع شده است در این موزه قطعاتی چون ابزارهای مبادلاتی کالا از قبیل حلقه‌های مبادلاتی، پول‌های اولیه، سکه، اسکناس، سفته و برات و ابزارهای نگهداری پول را به نمایش گذاشته شده‌اند.

این موزه کلکسیونی از اشیا به یادگار مانده از نیاکان ما را در دل خود جای داده است و اطلاعات خوبی از حکومت‌ها و تفکرات رایج در هر دوره را به ما منتقل می‌کند.

در این موزه بیش از ۵۰۰ قطعه سکه، ۲۴ برگ اسکناس، ۸۰ قطعه مُهر و تعدادی ابزار به نمایش گذاشته شده‌اند و تا پژوهشگران، اندیشمندان و علاقمندان با تماشای آنها مطالعاتی در زمینه‌های هنری، فرهنگی و تاریخی بدست خواهند آورد.

بازدید از موزه

شما عزیزان می‌توانید در تمامی روز‌های هفته به جز روز‌های تعطیل از این موزه زیبا دیدن نمایید. اگر به سمنان سفر کردید بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: سمنان، خیابان امام خمینی، تیمچه تکیه پهنه

با گوگل مپ به موزه مهر و سکه سمنان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 211860 ساعت خبر : 2:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211860
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات