هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای امروز و فردا

هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای امروز و فردا

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگی، احتمال وقوع بارش باران و وزش باد و رعد و برق، را در برخی از استان‌ها برای سه روز آینده داد.

به گزارش گلونی هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد.

این رنگ در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.

هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

توصیف سامانه اول: تقویت سامانه بارشی

زمان شروع: اوایل وقت پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۴

زمان پایان: اواخر وقت جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۱۵

نوع مخاطره: بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف.

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۴: جنوب آذربایجان غربی.

جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۱۵: جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال و غرب کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرقی خوزستان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، کاهش دید، تاخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده های روستایی.

توصیه: پرهیز از سفرهای برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی

توصیف سامانه دوم: افزایش شیو فشاری

زمان شروع: جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۱۵

زمان پایان: اواخر وقت جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۱۵

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت)، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش ۱۱۰کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی.

منطقه اثر: اصفهان، یزد، کرمان، شمال شرق و شمال فارس، خراسان جنوبی، قم، جنوب سمنان و جنوب تهران اثر مخاطره: خیزش و توفان گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای به سبب کاهش دید، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده، کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان.

توصیه: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از محصولات کشاورزی در جنوب و سایر اقدامات پیشگیرانه.

پایان پیام

کد خبر : 210141 ساعت خبر : 2:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210141
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات