هشدار هواشناسی نواحی ساحلی برای دو روز آینده

هشدار هواشناسی نواحی ساحلی برای دو روز آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگی، احتمال افزایش وزش باد و ارتفاع امواج را در استان‌های شمالی کشور داد.

به گزارش گلونی  هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

در این شرایط ممکن است نیاز باشد افراد تأثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کرده و قبل از وقوع پدیده مخاطره‌آمیز اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهند.

هشدار هواشناسی نواحی ساحلی

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: بعدازظهر ‌یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

زمان پایان: ظهر دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۸

نوع مخاطره: وزش باد شدید شمالی تا ۱۵ متر بر ثانیه، مواج و توفانی شدن دریا، ارتفاع موج قابل ملاحظه در نزدیک ساحل تا ۲ متر (بیشینه تا ۳ متر) و دور از ساحل تا ۲.۵ متر (بیشینه تا ۴ متر).

منطقه اثر: دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل.

توصیه: ممنوعیت در شنا و تفریحات آبی، محدودیت در رفت و آمد با شناورها سبک و نیمه سنگین و فعالیت‌های دریایی در این هشدار مسئولین باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند.

ازجمله‌ دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های آب، منطقه هلال احمر، ادارات کل راه و شهرسازی و… تمهیدات لازم به منظورجلوگیری از خسارات احتمالی را فراهم آورند.

پایان پیام

کد خبر : 210660 ساعت خبر : 1:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210660
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات