پیام نوروزی رهبری و رئیس‌جمهور به مناسبت عید ۱۴۰۰

پیام نوروزی رهبری و رئیس‌جمهور به مناسبت عید ۱۴۰۰

به گزارش گلونی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر (عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

پیام نوروزی رهبری و رئیس‌جمهور ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۹۹ را آمیخته با حوادث گوناگون و بی‌سابقه بخصوص پدیده ناآشنای کرونا خواندند و افزودند: کرونا زندگی مردم از جمله کسب‌وکارها، محیط‌های درسی، اجتماعات دینی، ورزش و سفرها را تحت تأثیر قرار داد و ضربه سختی به اشتغال در کشور زد.

رهبر انقلاب اسلامی، جان باختن ده‌‎ها هزار تن از مردم عزیز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان، با خانواده‌های داغدار آنان ابراز همدردی کردند.

ایشان سال ۹۹ را در عین حال سال بروز توانایی‌های ملت ایران در مقابله با آزمون بزرگ کرونا و همچنین در مقابله با فشار حداکثری دشمن توصیف کردند و گفتند: ملت عزیز ما از مجموعه‌های درمانی و بهداشتی، تا محققان و دانشمندان، گرو‌ه‌های جهادی و خدمت‌گزار و آحاد مردم با وجود تحریم و مسدود بودن راه‌های استفاده از امکانات خارج از کشور، توانایی و تجربه بزرگی از خود برای مدیریت این حادثه تلخ نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه این زمستانِ سختی و رنج؛ با پایانِ زمستانِ طبیعت، رو به پایان است، تاکید کرد: نسیم نوروزی، امسال نویدبخشِ آغازِ فصل شکوفائی، پیروزی و پیشرفت، در دفترِ ملت ایران است.

به فضل خداوند، به شکرانه‌ی این صبر و مقاومت، همه چیز برای دورانی سرشار از شکوفایی و سازندگی و رونق و بهروزی برای ایرانیان، فراهم آمده است.

رئیس جمهور قرارگرفتن ایام نوروز امسال در میانه دو روز بزرگ شادی آفرین، زادروز سرور آزادگان، اباعبدالله الحسین (ع) و میلاد ولیعصر، مهدی موعود (عج) را به فال نیک گرفت و با تبریک سال نو به همه ملت ایران، گفت: امسال، پایان زمستانِ طبیعت، و آغازِ هنگامه‌یِ نور و گرما و شکوفایی و سرسبزی طبیعت؛ با پایانِ دورانی، سخت و دشوار از تاریخِ حیات ملّت ایران هم‌زمان شده است.

پایان پیام

کد خبر : 214155 ساعت خبر : 3:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214155
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات