کتاب راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان در مرحله نهایی جایزه مهرگان علم

کتاب راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان در مرحله نهایی جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی یکی از راه یافته به مرحله نهایی این جایزه، کتاب راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان ایران نوشته دکتر کامران کمالی است که از طرف نشر ایرانشناسی به چاپ رسیده است.

کتاب راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان

لینک خرید این کتاب

سخنان دکتر کامران کمالی نویسنده این کتاب را ببینید:

 سایر ویدیوها در نماشای گلونی

کامران کمالی، متولد دی ماه ۱۳۵۸ در تهران است. وی در دوره کارشناسی ارشد با حمایت‌های مهندس هوشنگ ضیایی وارد عرصه حیات وحش و مطالعه دوزیستان و خزندگان شد.

دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران و دکترای تنوع زیستی از دانشگاه تهران است. وی تا کنون در چندین پروژه مطالعاتی داخلی و بین‌المللی همکاری داشته، در تعدادی از کنفرانس‌های علمی داخلی و خارجی شرکت کرده است.

همچنین مقالات متعددی را در زمینه دوزیستان و خزندگان به چاپ رسانده و گزارش‌های متعددی را از گونه‌های مختلف به ثبت رسانده است.

از جمله فعالیت‌های دیگر ایشان می‌توان به مشارکت در تالیف کتاب اطلس خزندگان ایران، تالیف کتاب راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان ایران اشاره داشت.

همچنین کتاب راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان ایشان به زبان انگلیسی در کشور آلمان به چاپ رسیده است.

دکتر کمالی مدرس دوره‌های راهنمایان طبیعت‌گردی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشغول به تدریس درس آشنایی با دوزیستان و خزندگان ایران است.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 210507 ساعت خبر : 8:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210507
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات