گردشگری حیات وحش و تاثیر آن بر جانوران

گردشگری حیات وحش و تاثیر آن بر جانوران

به گزارش گلونی محمدامین غفاری کارشناس ارشد توسعه گردشگری و راهنمای گردشگری حیات وحش در  وبینار گلونی شرکت کرد.

نماشای گلونی را دنبال کنید

گردشگری حیات وحش و تاثیر آن بر جانوران

آرشیو وبینارهای گلونی

در کتاب «طبیعت گردی» (دانشگاه تهران) ترجمه دکتر مجید کریم‌پوریان، سیما طاهری و صادق طاهری آمده است:

مناطق طبیعی و بیرونی افرادی را جذب خود می‌کنند که دوست دارند از زندگی شهری و شلوغ خود را رهانیده، به طبیعت پناه ببرند.

تفرج و گردشگری بیرونی می‌تواند شامل فعالیت‌های بسیاری در اکوسیستم‌های طبیعی باشد.

افزایش مشخص در گردشگری طبیعت گردی که طی ۲۰ سال گذشته روی داده است، همچنان توسط مجموعه گسترده راهنماهای سفر، نشریات تاریخ طبیعی، وب‌سایت‌ها و مجموعه‌ای از مجلات سفر که تأکیدشان فعالیت در فضای باز و تجربیات مرتبط با طبیعت است، در حال افزایش گسترش و ارتقا است.

همچنین، رویدادها، نشست‌ها، جاذبه‌ها و تجربیات در محل را می‌توان به طور گسترده با دیگران از طریق رسانه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب، فیس‌بوک، تویتر، تریپ ادوایزور، وبلاگ‌ها و برنامه‌های موبایل به اشتراک گذاشت و مکان‌ها و تجربیات جذاب را به دیگران معرفی کرد.

گردشگران همچنین طبیعت را با دید متفاوتی می‌بینند و استفاده می‌کنند، که پیامدهای آن هم این است که تفرج و گردشگری در یک طیف پیچیده جای می‌گیرند که برخی اشکال با اشکال دیگر همپوشانی دارند.

نوع تجربه حاصل شده به محل و موقعیت بوم‌شناختی‌اش، و همچنین انتظارات فردی، شیوه‌های دسترسی و سفر، تعداد افراد موجود در یک گروه، فعالیت‌های انجام شده و تعداد و رفتار دیگر بازدیدکنندگان در آن مقصد بستگی خواهند داشت.

برخی افراد به سادگی با ماشین به دور کشور سفر کرده یا در یک سیمای سرزمین نیمه‌طبیعی به پیک‌نیک می‌روند، اما دیگران به دنبال چالش و هیجان مکان‌های دور افتاده و طبیعی‌تر هستند برخی بازدیدکنندگان از مناطق طبیعی عموما علاقه دارند در یک پیاده‌روی در میان جنگل‌های طبیعی، در امتداد رودخانه‌ها یا در مناطق کوهستانی به دیدن حیات وحش بروند.

در مقابل، پرنده نگران به دنبال گونه‌های خاص هستند و هر تلاشی انجام می‌دهند تا آن گونه‌ها را ببینند، چه در یک منطقه دورافتاده و چه در یک کشتزار آبیاری شده با فاضلاب شهری باشد.

دیگر افراد آرزو دارند مجموعه‌های خطرناک، نادر و تماشایی حیات‌وحش را بینند.

پایان پیام

کد خبر : 214151 ساعت خبر : 12:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214151
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات