استفاده از محیط زیست فقط برای انسان‌ها نیست

استفاده از محیط زیست فقط برای انسان‌ها نیست

به گزارش گلونی فاطمه شاهان در پویش پیک زمین نوشت:

استفاده از محیط زیست

«محیط زیست یعنی محیط زندگی. همان‌طور که از نام این کلمه پیداست این محیط جایی است که تمامی موجودات کره زمین در آن زندگی می‌کنند و به هم وابسته هستند.

ما و دیگر موجودات نیاز داریم که محیط زیست سالمی داشته باشیم تا بتوانیم بدون دردسر در آن زندگی کنیم.

گاهی اوقات یادمان می‌رود که محله، شهر یا تمام اطراف ما نیز جزو محل زندگی ما است و اگر آلوده شود خودمان در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

مثلاً بعضی وقت‌ها می‌بینم که بچه‌ها یا حتی بزرگ‌ها در پارک محله ما که بسیار زیباست، آشغال‌ها را روی زمین می‌ریزند یا گل‌های زیبایی که آنجا کاشته شده را می‌چینند و روی زمین می‌اندازند.

می‌دانم که نتیجه این کارهای غلط آسیب‌زدن به محیط اطراف خودمان است.

قطع نکردن درختان، نریختن زباله در محیط زیست، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، کاشتن درخت، مصرف درست انرژی، استفاد از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی برای خرید و تفکیک زباله‌های تر و خشک، کارهایی هستند که هر کدام از ما می‌توانیم برای سلامت و زیبایی محیط زیست خود انجام دهیم.

با این کارها می‌توانیم آینده‌ای بهتر و سالم‌تر داشته باشیم، یادمان باشد که حیوانات هم بخشی از محیط زیست هستند و ما اجازه نداریم به هیچ کدام از آن‌ها آسیب برسانیم.

دور انداختن مواد و محصولات زائد مثل قوطی‌های پلاستیکی، پلاستیک‌های بسته‌بندی و چیزهای دیگر در پارک‌ها و سایر مکان‌های عمومی از ارزش محیط کم می‌کند.

این مواد پلاستیکی بازیافت نمی‌شوند و موجب افت کیفیت خاک می‌شود.»

پایان پیام

کد خبر : 219044 ساعت خبر : 0:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=219044
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات