بخشی از کوهستان گرین شکار ممنوع شد

بخشی از کوهستان گرین شکار ممنوع شد

به گزارش گلونی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: با انتشار آگهی در روزنامه رسمی، منطقه گرین نهاوند به طور رسمی به مدت ۵ سال به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و هرگونه شکار، صید و تیراندازی دراین منطقه ممنوع است.

محسن جعفری‌نژاد با اعلام این خبر افزود: این منطقه یکی از معدود مناطق بکر و دست نخورده استان همدان با وسعت حدود ۴۰ هزار هکتار است که در فاصله ۶ کیلومتری شهر نهاوند قرار گرفته است و دارای سیمای کوهستانی با دره‌ها و پناهگاه‌های طبیعی فراوان و شرایط آبی مناسب و پوشش گیاهی مطلوب برای گونه‌های حیات وحش است و به همین لحاظ تنوع جانوری بالایی دارد.

بخشی از کوهستان گرین شکار ممنوع شد

وی اضافه کرد: هدف از معرفی ارتفاعات گرین نهاوند به عنوان منطقه شکار ممنوع، بررسی وضعیت حفاظت و چشم‌انداز آینده است که در صورت نیاز این منطقه به عنوان یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست کشور ارتقا خواهد یافت.

جعفری‌نژاد بیان کرد: تاکنون بیش از ۸ گونه پرنده  و ۳۰ گونه پستاندار در منطقه گرین نهاوند ثبت شده و گزارش مشاهده گونه‌های خاص از جمله خرس قهوه‌ای در این منطقه مکررا اتفاق افتاده که باید بیشتر بررسی و در صورت تایید به احیای مجدد زیستگاه اقدام شود.

وی توضیح داد: کوهستان گرین نهاوند در همدان همجوار با استان لرستان و منطقه‌ای وسیع است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست نهاوند، پتانسیل این را دارد که به بهترین زیستگاه طبیعی استان همدان تبدیل شود.

گفتنی است استان همدان دارای ۱۳ منطقه شکار ممنوع به نام‌های شیرین سو، آق گل، تجرک، آبشینه، الوند، زند، غینرجه، کرفس، علوی، آردوشان، طاحون‌آباد، اکباتان و گرین است و ۱۷ و نیم درصد پستانداران کشور، ۳۷ درصد پرندگان، ۲۱ درصد خزندگان، ۲۰ درصد دوزیستان و ۱۳ درصد ماهی‌های کشور در همدان زیست می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 214505 ساعت خبر : 5:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214505
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات