بیانیه جمعی از محیط بانان کشور در پی شهادت هم‌رزمان خود

بیانیه جمعی از محیط بانان کشور در پی شهادت هم‌رزمان خود

به گزارش گلونی در پی شهادت ۲ محیط‌بان در دوشنبه شب گذشته که در حین عملیات تعقیب و گریز شکارچیان خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد، جمعی از محیط‌بانان کشور بیانیه‌ای صادر کردند.

بیانیه محیط بانان کشور

«انا الله وانا الیه راجعون
ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دو همکار سبزپوش و دو هم‌رزم در عرصه حفاظت از محیط‌ زیست، محیط‌بانان شهید مهدی مجلل و‌ میکائیل هاشمی که در حین‌ ماموریت در راستای مقابله با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز به طرز فجیع و با بی‌رحمی به درجه شهادت نائل آمدند.

احتراماً ما جمعی از محیط‌بانان ایران، ضمن اعتراض به وضعیت فعلی، سال‌هاست سپر تیرهای متخلفین قسی‌القلب برخی شکارچیان غیرمجاز شده‌ایم. کوه، جنگل، تالاب وبیابان بارها شاهد اشک‌های ما درسوگ فراق هم‌رزمان مظلوم‌مان بوده‌اند.

ما برای حفاظت هم پشت‌مان خالی‌ست هم دستان‌مان. ضمن تشکر از تلاش‌های ریاست محترم سازمان محیط زیست جناب آقای دکتر کلانتری و نیز فرمانده یگان سازمان حفاظت ‌محیط زیست، خواهان حمایت‌های همه جانبه سه قوه اصلی جمهوری اسلامی ایران هستیم و خواهان تسریع در روند قوانین حمایتی و تغییر در قوانین و‌ مجازات‌های شکارچیان غیرمجاز هستیم.

در این مجال لازم می‌دانیم اشاره‌ای داشته باشیم که اگر قوانین موجود به نفع ما محیط‌بانان اصلاح نشود، بودجه اختصاصی برای یگان حفاظت محیط زیست لحاظ نشود، قانون به کارگیری سلاح اصلاح نشود، تعداد محیط‌بان کافی جذب و استخدام و در مناطق به کار گرفته نشوند و تجهیزات مدرن در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی به کار گرفته نشوند به زودی شاهد درگیری‌های بیشتر و ‌حتی شهادت محیط‌بانان دیگری خواهیم‌ بود و‌ پویایی طبیعت و سر زندگی حیات‌ وحش زیبای کشورمان نیز به مخاطره خواهد افتاد و آیندگان نسل ما را خائن قلمداد خواهند کرد.

چرا که براساس اصل ۵۰ قانون اساسی و بیانات مقام‌ معظم رهبری که فرمودند: «مساله محیط زیست مسئله‌ همه‌ کشور است»؛ همه باید دست‌ به‌ دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند. ما نیز به تنهایی و بدون حمایت نخواهیم توانست امانت‌دار خوبی برای این گنجینه الهی باشیم.

ما محیط‌بانان از سران‌ محترم سه قوه قضاییه، مجریه، مقننه خواستار حمایت‌های همه جانبه از این قشر خدوم و فرزندان پاک‌ این سرزمین هستیم که تاکنون ۱۴۵ شهید و صدها جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران‌ کرده‌اند.

با تشکر

جمعی از محیط‌بانان ایران»

رونوشت:
-ریاست محترم قوه قضائیه حجه الاسلام سید ابراهیم رییسی
-ریاست محترم‌ قوه مجریه جناب آقای دکتر روحانی
-ریاست محترم قوه مقننه جناب آقای دکتر قالیباف

پایان پیام

کد خبر : 218463 ساعت خبر : 2:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=218463
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات