دستگیری شکارچی ۱۸ گنجشک در بوشهر

دستگیری شکارچی ۱۸ گنجشک در بوشهر

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فردی که اقدام به شکار ۱۸ قطعه گنجشک نموده بود، دستگیر شد.

سیداحسان موسوی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: «براساس آماده باش و گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی، فردی که اقدام به شکار هجده قطعه گنجشک نموده بود دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد. از فرد متخلف یک قبضه سلاح ساچمه زنی که تاریخ جواز آن به اتمام رسیده بود و نیز مقادیری فشنگ کشف و ضبط گردید.»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: «فصل بهار به عنوان زمان زادآوری حیات وحش محسوب می‌شود و شکار آنها در این فصل اقدامی بسیار ناجوانمردانه است.

لذا وی از تمامی شهروندان دوستدار محیط زیست درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی اطلاع رسانی نمایند یا با تلفن ۱۵۴۰ تماس برقرار نمایند.»

دستگیری شکارچی هجده گنجشک

گفتنی است وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت.

در سال ۱۳۵۰ نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدام‌های زیان‌بار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد.

در سال ۱۳۵۳ پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در ۲۱ ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

 پایان پیام

کد خبر : 215686 ساعت خبر : 7:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215686
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات