روز جهانی هواشناسی یادآور تاثیرگذاری انسان بر طبیعت

روز جهانی هواشناسی یادآور تاثیرگذاری انسان بر طبیعت

۳ فروردین برابر با ۲۳ مارس، روز جهانی هواشناسی نام‌گذاری شده است.

چراکه تاریخ تاسیس سازمان جهانی هواشناسی در همین تاریخ در سال ۱۹۵۰ اتفاق افتاد.

به گزارش گلونی این روز یادآور آن است که برای تعیین وضعیت هوا، موضوعی که سایر فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افرادی در تلاش هستند که تلاش آن‌ها دیده نمی‌شود.

و بیان‌گر آن است که وضعیت جوی و هوای هر منطقه تحت تاثیر چرخه‌‌ای است که انسان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در آن دخالت دارد.

روز جهانی هواشناسی

سخنان محسن هاشم‌نژاد را بشنوید و ببینید:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

از این رو این سازمان هر سال یک شعار برای روز جهانی هواشناسی را اعلام می‌کند.

شعار سال ۲۰۲۱ «اقیانوس، وضعیت هوا و اقلیم ما» است.

همان‌طور که از شعار امسال پیداست، سازمان جهانی هواشناسی یادآور می‌شود که عوامل طبیعی در اشکال و ماهیت مختلف بر هم اثرگذارند. مانند همین شعار که تاثیر وضعیت اقیانوس و خشکی‌ها بر جو و وضعیت آب و هوا را نشان می‌دهد.

اگر نگاهی به شعارهای سال قبل بیندازیم، این موضوع بیشتر قابل درک است که وضعیت جوی، تحت تاثیر چرخه‌ای است که تمام عوامل طبیعی را در بر می‌گیرد.

به طور مثال در سال ۲۰۱۸ شعار «آماده باش جوی؛ هوشیاری اقلیمی»، در سال ۲۰۱۹ شعار «خورشید، زمین و آب و هوا» و در سال گذشته شعار «اقلیم و آب» انتخاب شده بودند.

سازمان جهانی هواشناسی برآن است که با انتخاب شعار سال، کشورها را به برگزاری سمینار، کنفرانس و جلسات مختلف دعوت کند، تا آنان درباره طبیعت پیرامون خود آگاهی بیشتری پیدا کنند و این آگاهی را به سایر مردم تعمیم دهند.

چراکه با آگاهی درباره طبیعت، اقلیم، دمای هوا و اقیانوس‌هاست که مشخص می‌شود انسان چه وظیفه‌ای دربرابر منابع طبیعی خود دارد.

و البته مشخص می‌شود تاثیرگذاری او بر این چرخه است که هوای روزهای آینده‌اش را می‌سازد و فعالیت روزانه‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

کد خبر : 214654 ساعت خبر : 12:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214654
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات