روز جهانی کاریکاتور و دید مثبت به اتفاقات

روز جهانی کاریکاتور و دید مثبت به اتفاقات

۱۸ فروردین برابر با ۷ آوریل را روز جهانی کاریکاتور و کارتونیست‌ها نامیده‌اند که همه ساله این روز در اغلب کشورها گرامی داشته می‌شود.

به گزارش گلونی کاریکاتور از ریشه کلمه ایتالیایی «کاریکارا» به معنی غلو و اغراق‌ و پرکردن گرفته شده ‌است.

داشتم به این فکر می‌کردم که اگر بخواهیم کاریکاتور اتفاق‌های امروزمان را بکشیم آیا اصلا صفحه‌مان پذیرش این حجم از اتفاق‌ها را دارد؟

می‌دانید گاهی آن‌قدر اندازه این اتفاق‌ها بزرگ است که در یک کادر جا نمی‌شود.

مثلاً اگر شما بخواهید اتفاقی همچون صف‌های مرغ، گرانی، مسئولین و موارد دیگری که در کلام نمی‌گنجد را به تصویر بکشید گمان نمی‌کنم که جان واقعی رویداد‌های پیش آمده را باز هم بتوانید روایت کنید.

ولی به هرحال خوب است گاهی دل به دریای کاریکاتورها زد و حرف‌هایی که نمی‌توان زد را به تصویرها بسپاریم و از آن‌ها بخواهیم در این گفتن‌ها یاری‌مان کنند.

روز جهانی کاریکاتور

البته بگویم قرار نیست که کاریکاتور صرفاً برای نقاط ضعف باشد. بلکه چه بسا برای روحیه‌‌دهی بیشتر هم بشود از آن استفاده کرد. اتفاق‌های خوب و مثبت را بزرگ‌نمایی کنیم و از بابت حضورشان سپاس‌گزار باشیم.

می‌پرسید چه؟

خب مثلاً همین صف مرغ را می‌توان به گونه‌ای دیگر نگاه کرد که مردم با تشکیل این صف‌ها، دغدغه مشترک را تجربه می‌کنند.

شاید بشود با ادامه دادن این صف‌ها به صورت ممتد به این نتیجه رسید که از صف مرغ  و این همدردی‌ها می‌توان به یک همراهی عظیم دست پیدا کرد.

مثلاً چه؟ مثلا رسیدن به یک وحدت فکری مشترک.

چه فکری؟ فکر به این‌که دیگر با این گرانی‌ها به سمت جایگزین‌ها رهسپار شویم مثلا در این مورد از خرید خانوم مرغ به خرید آقای خروس برسیم یا از گرانی‌ها به سمت تباهی‌ها نرویم بلکه به جهت نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها پیش رویم.

می‌دانم شاید نشود ولی در دنیای کاریکاتورها همه چیز شدنی‌ست.

پس کاریکاتوری فکر کنید تا بشود.

پایان پیام

نویسنده: زهرا بزرگی

کد خبر : 217755 ساعت خبر : 11:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=217755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات