قبرستان انگلیسی ها در بوشهر پاک‌سازی شد

قبرستان انگلیسی ها در بوشهر پاک‌سازی شد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان بوشهر از پاک‌سازی قبرستان انگلیسی‌ها در استان خبر داد.

به گزارش گلونی محمدحسین ارسطوزاده امروز چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: «عملیات پاک‌سازی قبرستان انگلیسی‌ها در راستای مطالبات مردمی و اهمیت این اثر تاریخی بود که با همکاری شهرداری و نیروهای خدوم پسماند بوشهر انجام شد».

تصاویری از قبرستان انگلیسی ها

او افزود: «این اثر نماد وطن‌پرستی و دفاع از تمامیت ارضی کشور است که متجاوزان انگلیسی که در مواجه با رشادت‌ نیروهای باقرخان تنگستانی و بعدها رییس‌علی دلواری کشته می‌شدند به خاک سپرده شده‌اند».

ارسطوزاده تصریح کرد: «شهرداری بوشهر هر ساله در بحث پاک‌سازی آثار تاریخی تعامل بسیار خوبی با این اداره کل دارد و باید قدردان این نیروها باشیم».

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: «برنامه ما بهبود فضای محیطی این قبرستان در آینده، سامان‌دهی و ایجاد فضای سبز در این اثر تاریخی خواهد بود، که تلاش خواهیم کرد در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود».

قبرستان انگلیسی‌ها در محلات جنوبی شهر بوشهر قرار دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این قبرستان را اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در سال ۷۹ در لیست آثار ملی ایران قرار داده است.

گفتنی است مکانی که به نام «قبرستان انگلیسی‌ها» در بوشهر معروف شده، محل دفن اجساد افسران و سربازان ارتش انگلیسی است که در تجاوز سال‌های پس از ۱۸۵۶ میلادی و جنگ جهانی اول در خاک ایران کشته شده‌اند.

 قبرستانی که یادآور روزهای استعمارگری انگلیس در جنوب ایران و شجاعت مردم بوشهر است.

در معرفی این قبرستان آمده است: «این قبرستان برای سربازان انگلیسی است که اکثر آن‌ها در نبرد با «سرهنگ باقرخان تنگستانی» و «رئیس‌علی دلواری» کشته شده‌اند».

پایان پیام

کد خبر : 215097 ساعت خبر : 3:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215097
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات