لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در شهرستان نور کشف شد

لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در شهرستان نور کشف شد

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، عباس بابایی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور با اعلام این خبر گفت: «با توجه به دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای درمنطقه سبند بطاهرکلا، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و پس از پایش دقیق منطقه، لاشه تجزیه شده خرس تلف شده را کشف کردند.»

وی سن این خرس تلف شده را ۳ تا ۴ سال عنوان و جنسیت آن‌ را نیز به دلیل تجزیه شدن لاشه، نامشخص بیان کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور تاکید کرد: «بررسی و پیگیری علت تلف شدن خرس قهوه‌ای با جدیت ادامه دارد و نتیجه آن نیز متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

ضمناً از کلیه هم‌استانی‌ها  و دوست‌داران حیات وحش درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها گزارش نمایند.»

لاشه خرس قهوه ای

گفتنی است آبان ماه سال گذشته هم لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای که در منطقه جنگلی شاه نظر واز در شهرستان نور توسط شکارچیان غیرمجاز کشته شده بود، کشف شد.

وضعیت کلی زیستگاه، پراکندگی و فراوانی خرس‌های قهوه‌ای به گونه‌ای است که در زیستگاه‌های جنگلی و کوهستانی یافت می‌شود.

در ایران در اکثر مناطق کوهستانی رشته کوه‌های البرز و زاگرس و همچنین جنگل‌های خزر و ارسباران پراکندگی دارد و نسبتا کمیاب است.

همچنین در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست، طبقه «کمترین نگرانی» (LC) فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارد.

لازم به ذکر است که کاهش تعارض میان انسان و خرس قهوه‌ای در ایران، نیاز به بررسی‌ها و اقدامات عملی بیشتری دارد.

پایان پیام

کد خبر : 216807 ساعت خبر : 10:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216807
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات