لزوم تغییر سبک زندگی با توجه به کندی واکسیناسیون کرونا

لزوم تغییر سبک زندگی با توجه به کندی واکسیناسیون کرونا

تا پایان واکسیناسیون کرونا خیلی مانده، سبک زندگی خود را عوض کنید!

به گزارش گلونی خیز چهارم کرونا و بازگشت آمار مرگ و میر به بالای سیصد نفر در روز، بیش از هروقت دیگری لزوم سرعت‌گیری تامین و تزریق «واکسن» را نشان می‌دهد.

بسیاری از مردم پس از شنیدن اخبار آغاز واکسیناسیون، ساده‌انگارانه اتمام واکسناسیون و پایان کرونا را همین امروز و فردا در نظر گرفته‌اند و نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک بی‌‌اعتنا شده‌اند.

این در حالی است متخصصان عدم سرعت‌گیری واکسیناسیون را احتمال رخ دادن فاجعه انسانی می‌دانند.

و با سرعت فعلی شاید واکسیناسیون سال‌ها در کشور طول بکشد.

متاسفانه تا قبل از تابستان خبری از واکسن داخلی نخواهد بود و بدقولی تولید کنندگان واکسن و تحریم‌ها نیر همچنان سرعت‌گیری واکسیناسیون در کشور را به تاخیر خواهد انداخت.

لزوم تغییر سبک زندگی

باتوجه به کندی واکسیناسیون کرونا

به اینها تزریق غیرشفاف و البته تاخیر در تزریق واکسن‌های وارد شده به کشور را نیز علاوه کنید ساده است که نتیجه بگیریم دست کم تا پایان سال آینده درگیر واکسیناسیون سراسری کرونا خواهیم بود.

و این یعنی چاره‌ای نداریم جز آنکه تا پایان واکسیناسیون به سبک درست زندگی در دوران کرونا عادت کنیم.

نه اینکه با ساده انگاری و بی‌توجهی، کمک حال زنجیره انتقال کرونا و باری بر دوش فرایند به شدت کند واکسیناسیون در کشور باشیم.

از زمان شروع واکسیناسیون سراسری در ایران یعنی در ۲۱ بهمن ماه ۹۹ و تا ۲۵ فروردین ماه و از مجموع ۸۹۵هزار دُز واکسن توزیع شده، میزان واکسن‌های تزریق شده ۴۶۲هزار و ۶۴۲ دُز بوده که این رقم در ۲۶ فروردین ماه با افزایش حدود ۵۲۰۰تایی به  ۴۶۷هزار و۸۷۱ دُز رسیده است که از این میزان تا کنون ۳۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰۰ هزار و ۶۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

روند کند واکسیناسیون با واکسن‌های موجود در کشور در حالی است که پیش از این دکتر علیرضا رییسی – معاون وزیر بهداشت، تاکید کرده بود که «شبکه بهداشت کشور توانایی واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر در ماه را دارد.»

به گفته دکتر جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو «بیش از ۴۲ میلیون دُز سفارش واکسن وارداتی داشتیم که بیش از ۲۱ میلیون دز آن به صورت قطعی خریداری شده و روند تحویل تدریجی آنها از بهمن ماه ۹۹ شروع شده است.»

ولی از این میزان «تاکنون ۵۲۰ هزار دز واکسن «اسپوتنیک‌وی» روسی تحویل ایران شده است.

از طرفی از مجموع ۵۰۰ هزار دوز واکسن «کوواکسین» هندی خریداری قطعی شده به دلیل مشکلات حاشیه‌ای و ورود دادستانی هندوستان، تاکنون تنها ۱۲۵ هزار دوز از این واکسن را تحویل گرفته‌ایم».

با این اوصاف عقل سلیم حکم می‌کنند همچنان بنا را بر تغییر سبک زندگی، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن بگذاریم باشد که روزی نه چندان دور د فرایند واکسیناسیون کرونا نوبت به همه ما برسد.

پایان پیام

 نویسنده: آرزو قدوسی

 

کد خبر : 220243 ساعت خبر : 4:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=220243
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات