محیط زیست بدون آسیب را به نسل بعد منتقل کنیم

محیط زیست بدون آسیب را به نسل بعد منتقل کنیم

به گزارش گلونی فاطمه مددی ۱۶ ساله از دبیرستان قلمچی در پویش پیک زمین نوشت:

«محیط زیست یعنی محیط زندگی، همان طور که از نام این کلمه پیداست این محیط جایی است که تمامی موجودات کره زمین در آن زندگی می‌کنند و به هم وابسته هستند.

ما و دیگر موجودات نیاز داریم که محیط زیست سالمی داشته باشیم تا بتوانیم بدون دردسر در آن زندگی کنیم.

هر کدام از ما همیشه تلاش می‌کنیم محیط خانه خود را پاکیزه نگه داریم و آلودگی‌ها را از آن پاک کنیم در غیر این صورت به بیماری‌های مختلفی دچار می‌شویم.

در مدرسه که خانه دوم ما است نیز همیشه سعی می‌کنیم تا نظافت را رعایت کنیم.

محیط زیست بدون آسیب

مثلاً هنگام خوراکی خوردن آشغال روی زمین نمی‌ریزیم زیرا می‌دانیم که با این کار مدرسه را آلوده می‌کنیم و به خودمان ضرر می‌زنیم.

اما گاهی اوقات یادمان می‌رود که محله، شهر یا تمام اطراف ما نیز جزو محل زندگی ماست و اگر آلوده شود خودمان در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

مثلاً بعضی وقت‌ها می‌بینم که بچه‌ها یا حتا بزرگ‌ترها در پارک محله ما که بسیار زیباست، آشغال‌ها را روی زمین می‌ریزند یا گل‌های زیبایی که آن جا کاشته شده را می‌چینند و روی زمین می‌اندازند.

می‌دانم که نتیجه این کارهای غلط آسیب زدن به محیط اطراف خودمان است.

قطع نکردن درختان، نریختن زباله در محیط زیست، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، کاشتن درخت، مصرف درست انرژی، استفاد از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی برای خرید و تفکیک زباله‌های تر و خشک، کارهایی هستند که هر کدام از ما می‌توانیم برای سلامت و زیبایی محیط زیست خود انجام دهیم.

با این کارها می‌توانیم آینده‌ای بهتر و سالم‌تر داشته باشیم، یادمان باشد که حیوانات هم بخشی از محیط زیست هستند و ما اجازه نداریم به هیچ کدام از آن‌ها آسیب برسانیم.

محیط زیستی که امروزه ما در آن زندگی می‌کنیم متعلق به همه نسل‌هاست و ما باید از این امانت به خوبی نگهداری کنیم و آن را بدون آسیب به نسل‌های بعد بسپاریم.»

پایان پیام

کد خبر : 218126 ساعت خبر : 11:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=218126
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات