مراقبت از برگ عبایی و نگهداری این گیاه مقاوم

مراقبت از برگ عبایی و نگهداری این گیاه مقاوم

به گزارش گلونی گیاه آپارتمانی که امروز برای‌تان معرفی می‌کنیم، کمی با بقیه متفاوت است.

این گیاه ساقه هوایی ندارد و دم برگ‌های آن مستقیم از درون خاک گلدان بیرون می‌آیند.

برگ عبایی گیاهی‌ست با برگ‌های سبز تیره، پهن و براق مانند برگ ذرت که برگ‌های آن می‌توانند تا ۵۰ سانتی‌متر رشد کنند و بزرگ شوند.

اگر یک برگ عبایی دارید، می‌توانید کمی تا قسمتی آن را به حال خود رها کنید و زیاد از حد لوسش نکنید.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برگ عبایی دارای گل‌های ریز و فنجان مانندی‌ست که در اواخر فصل تابستان روی سطح خاک و در قسمت زیرین گیاه ظاهر می‌شوند.

مراقبت از برگ عبایی

عمر یک گلدان برگ عبایی بسیار زیاد است و می‌تواند در برابر تنش‌های نوری و آبی به خوبی مقاومت کند. حتا می‌توانید بی‌خیال تغذیه با خاک یا کود خاص شوید و گلدان برگ عبایی‌تان را اصلاً عوض نکنید چون بدون همه این مراقبت‌ها و مواظبت‌ها می‌تواند به زیبایی رشد کند.

درست است که برگ عبایی‌ها از بسازترین گیاهان آپارتمانی هستند، اما در گرما و نور تابستان باید آنها را در جای نیمه سایه قرار داد تا آفتاب زیاد برگ‌هایش را نسوزاند و از بین نبرد.

اگر می‌خواهید برگ عبایی‌تان شاداب بماند، در زمستان هفته‌ای یک بار و در تابستان هفته‌ای دو بار به آن آب بدهید. صبر کنید در فواصل آبیاری‌ها خاک گلدان خشک شود.

برگ عبایی زیبا می‌تواند دل هر کسی را ببرد، پس اگر دوستان و آشنایان‌تان خواستند از گلدان برگ عبایی‌تان تکثیر کنند، این کار از طریق تقسیم بوته و در فصل بهار انجام می‌شود.

پایان پیام

نویسنده: عطیه نجفی

کد خبر : 214523 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214523
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات