موزه تاریخ طبیعی سمنان از پر بازدید کننده‌ترین موزه‌های استان

موزه تاریخ طبیعی سمنان از پر بازدید کننده‌ترین موزه‌های استان

به گزارش گلونی در محل اداره محیط زیست استان سمنان، موزه تاریخ طبیعی سمنان با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ مترمربع ساخته شده است. این موزه یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی سمنان محسوب شده و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا بیشتر آشنا کنیم.

موزه تاریخ طبیعی

این موزه مکان مناسبی برای دیدن انواع حیوانات و پرندگان است، حیواناتی که برخی از آنها منقرض شده یا منقرض شده‌اند. استان سمنان دارای ۳ موزه در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود است.

آثار درون موزه

این موزه بیش از ۷۰ گونه جانوری تاکسیدرمی شده در انواع مختلف نظیر پرندگان، پستانداران، پروانه، خزندگان و غیره را در دل خود جای داده است.

جبیر، پلنگ، گورکن، آهو، قوچ، کفتار، گرگ، خرس، پازن، بزغاله وحشی، بز وحشی، روباه، گربه جنگلی، گراز، قرقاول، کلاغ ابلغ، سمور، پیغو، بالابان، انواع جغد، فلامینگو، خوتکا و اسکلت هوبره و کاراکال و نیز انواع جمجمه حیوانات نظیر روباه، کفتار و حشرات را در این موزه در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

بخش‌های مختلف موزه

تاریخ طبیعی: بخش اول این موزه مربوط به تاریخ طبیعی است. در این بخش نمونه‌هایی از بقایای سیلیس شده گیاهان و جانوران در دوره‌های گذشته که به صورت فسیل و سنگواره به جا مانده‌اند را در معرض دید تماشاگران قرار داده‌اند.

تنوع زیستی: بخش دوم موزه به تنوع زیستی اختصاص داده شده است در این بخش اعضای بدن مهره داران استان بصورت پوست، شاخ، اسکلت، جمجمه و تاکسیدرمی شده به نمایش در آمده‌اند.

بازدید از موزه

شما عزیزان می‌توانید در تمامی روز‌های هفته بجز روز‌های تعطیل از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴  از این موزه زیبا دیدن نمایید.

اگر به سمنان سفر کردید بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: سمنان، میدان استاندارد، ابتدای بلوار محراب، اداره کل حفاظت محیط زیست

با گوگل مپ به موزه تاریخ طبیعی سمنان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 211844 ساعت خبر : 1:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211844
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات