کلیشه های جنیستی و جای پارک

کلیشه های جنیستی و جای پارک

خاطرات آقای ظفرقندی، این قسمت: کلیشه های جنیستی و جای پارک

به گزارش گلونی، قانون جدید شرکت که بر اساس آن فضای پارکینگ نزدیک به آسانسور به بانوان اختصاص خواهد یافت امروز جنجال زیادی در شرکت به‌پا کرده بود.

ساعت ۹، خانم خرم و طرفدارانش با تجمع جلوی اتاق مدیرعامل از اقدام هیأت‌مدیره در تصویب این قانون استقبال و آن را در راستای احترام به تساوی حقوق زن و مرد ارزیابی کردند و گفتند همان‌گونه که از قدیم هم همیشه گفته‌اند: «بانوان اول»!

ساعت ۱۰، خانم رنجبر و دوستانش با برپایی یک تجمع مسالمت‌آمیز در پارکینگ، هیأت‌مدیره را به ضعیف و ناتوان قلمداد کردن بانوان و عاجز دانستن آن‌ها از انجام کار ساده‌ای مثل پیدا کردن جای پارک متهم کردند.

خانم رنجبر هم همیشه از تساوی حقوق زن و مرد صحبت می‌کند ولی شعار «بانوان اول» را در تضاد با این شعار می‌داند.

ساعت ۱۱، خانم خرم که قانون مطلوبش را در خطر می‌‌دید، در کانال تلگرامی شرکت از سکوت آقایان در مورد قانون پارکینگ انتقاد کرد و آن را ناشی از مقاومت آن‌ها در برابر کلیشه‌های جنسیتی و کهن‌الگوهای بیمار مردسالارانه فرهنگی کشور دانست.

آقای دستمالچی و هوادارانش که نمی‌توانستند این اتهام را برتابند ساعت ۱۲ در لابی شرکت تجمع کردند و با به آتش کشیدن عکس دسته‌جمعی خودشان حمایت خود را از قانون جدید اعلام کردند و تأکید کردند که اگر لازم باشد، حاضرند ماشین خود را هشت الی ۱۰ کوچه پایین‌تر از شرکت هم پارک کنند.

آقای بی‌طرف و دوستانش، ساعت ۱۳ وارد لابی شدند و علیه آقای دستمالچی و هوادارنش شعار دادند و آن‌ها را «مردستیز» قلمداد کردند.

ساعت ۱۴ هواداران خانم رنجبر به هواداران آقای بی‌طرف ملحق شدند و خانم رنجبر که می‌گوید مشکل اصلی در عدم تساوی حقوق زن و مرد خانم‌ها هستند، از آقای دستمالچی و آقای بی‌طرف خواست به مواضع خود در طبقات عقب‌نشینی کرده و در این موضوع دخالت نکنند.

ساعت ۱۵ خانم بصیرت و دوستانش با به آتش کشیدن پرچم شرکت مایکروسافت و قرائت یک بیانیه غرا، حمایت کامل خود را از وضعیت موجود اعلام کردند و مطرح‌شدن قانون جدید را دسیسه شرکت‌های آن‌ور‌آبی دانستند که هدف اصلی‌اش هم ایجاد تفرقه بین آقایان و بانوان در شرکت‌های موفق ایرانی است.

آن‌ها معتقدند «برابری» حقوق زن و مرد لزوما به معنای «تساوی» حقوق آن‌ها نیست.

بیانیه بر این موضوع هم تأکید کرد که علت اصلی این وضعیت رأی اشتباه هیأت‌مدیره برای انتخاب مدیرعامل بوده است و از آنان خواست که در انتخابات بعدی حتما اشتباه خود را جبران کنند.

خوشبختانه ساعت کاری به اتمام رسید و همه گروه‌های متخاصم، از ترس نرسیدن به بازی پرسپولیس-استقلال به سرعت شرکت را ترک کردند.

پایان پیام
نویسنده: مسعود توکلی

کد خبر : 215565 ساعت خبر : 6:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215565
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات