۲۸ مورد استحصال دریا در بوشهر شناسایی شد

۲۸ مورد استحصال دریا در بوشهر شناسایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۲۸ مورد استحصال دریا که برخی از آنها مربوط به بازه زمانی ۲ دهه گذشته است در این استان شناسایی شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محیط زیست در هیچ صورتی اجازه استحصال برخلاف قانون از دریا نخواهد داد و در این راستا با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: خوریات استان به عنوان زیستگاه مهم و حساس باید مورد حفاظت قرار گیرد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

قلی‌نژاد ادامه داد: در حوزه دریایی تدوین یک برنامه جامع در سازمان محیط زیست در دست اقدام است که تحقق آن نقش قابل توجهی برای حفاظت از دریا دارد.

۲۸ مورد استحصال دریا در بوشهر

وی عنوان کرد: عمده موارد آلودگی نفتی در خلیج فارس فرسودگی خطوط انتقال نفت است که منجر به نشت نفت به دریا و آلودگی دریا می‌شود و باید تعویض این خطوط به صورت جدی دنبال شود.

قلی‌نژاد ادامه داد: محیط زیست هرگونه آلودگی نفتی در آب‌های استان را برآورد و اعلام خسارت کرده و با شکایت کیفری و حقوقی پیگیری برای دریافت آن در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه طرح مطالعات فاضلاب چند شهر استان نهایی شده، اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سه شهر استان شامل بوشهر، گناوه و دیلم در دست اقدام است که تحقق آن گامی بزرگ برای حفاظت از دریا است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه تعارض، خلا قانونی، تعدد حوزه مسئولیتی و تضادهایی که در قوانین وجود دارد در صورت احترام به این قوانین، محیط زیست با هیچگونه چالشی مواجه نخواهد بود.

قلی‌نژاد اظهار داشت: برای نمونه براساس قانون جدیدی که در سال ۹۷ به نام آیین نامه مقابله با تخریب غیرقابل تالاب‌ها مصوب شد همه مناطق جزر و مدی جزء تالاب هستند که این خود یکی از عوامل چالش‌ساز در حوزه محیط زیست بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 214519 ساعت خبر : 5:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214519
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات