در آشفته بازار خبرها سکان دار ذهن خود باشید

در آشفته بازار خبرها سکان‌دار ذهن خود باشید

به گزارش گلونی این روزها بسیاری از رسانه‌ها تشنه کلیک هستند. پس برای‌شان اهمیتی ندارد شما خبرها را طبق اصول حرفه‌ای ارتباطات بخوانید و بشنوید. صرفا برایشان مهم است که کلیک کنید روی خبرها و هر چه «زردتر» کلیک‌خورتر.

آشفته بازار خبرها

این روزها کسی نگران من و شما و صد البته کودکان سرگشته و سرگردان نیست. پس خبر کشت‌و‌کشتار و حوادث مثل احوال‌پرسی‌های معمول دست به دست می‌شود.

برای مورد اول راه‌حل ساده‌ای وجود ندارد. چون رسیدن به یک منش مشترک در رسانه‌ها کار یکی دو یادآوری و نشست نیست.

خیلی‌ها نان‌شان بدون هیاهو آجر می‌شود. پس تا به این نتیجه برسیم که صرف مخابره اصل خبر مهم است نه حواشی تایید نشده و گمانه‌زنی‌های غیرکارشناسی و حکم ندهیم در خبرها؛ مدتی طول خواهد کشید. البته اگر به سرانجام برسد!

اما مورد دوم دقیقا دست خود ماست که پیگیر چه محتوایی باشیم و به گوش و چشم‌مان چه خوراکی بدهیم. انتخاب ماست که بچه‌هایمان مشغول تحلیل‌های جنایی باشند یا غرق لذت بردن از دوران کودکی.

اخلاق مطبوعاتی حکایت امروز رسانه‌ها نیست. سال‌هاست به عناوین مختلف و از زوایای گوناگون به آن پرداخته شده و حالا در سال ۱۴۰۰ هنوز درگیر برخی بدیهیات در کار خبری هستیم.

پس تا رسیدن به ساحل امن و حرفه‌ای رسانه‌ها خودتان پارو بزنید و سکان کشتی ذهن‌تان را به دست رسانه‌هایی که حریص کلیک و توجه شما هستند ندهید.

رسانه‌هایی که با تیترهای عجیب و غریب سعی در افزایش درآمد خود دارند و نه تنها شما را آگاه نمی‌کنند بلکه ذهن‌تان را هم به هم می‌ریزند.

پایان پیام

نویسنده: انوشه میرمجلسی

کد خبر : 226422 ساعت خبر : 12:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=226422
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات