۵۵ درصد ایرانیان کرونا گرفتند

۵۵ درصد ایرانیان کرونا گرفتند

به گزارش گلونی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران در نشستی که ۶ تولید‌کننده واکسن کرونا کشور نیز در آن حضور داشتند درباره چالش‌های پیک چهارم شیوع کرونا و مدیریت این بیماری صحبت کرد.

علیرضازالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در این نشست در پاسخ به سؤالات رئیس‌جمهور اعلام کرد که خیز چهارم کرونا، یکی از توفنده‌ترین و سهمگین‌ترین پیک‌های بیماری در تهران است: «درحالی‌که ۱۸هفته بین خیز سوم و چهارم در دوران نسبتا ریکاوری به سر می‌بردیم، شروع ناگهانی پیک چهارم در تهران موجب شد که به سرعت شرایط متفاوتی را تجربه کنیم.

در خیز چهارم، نرخ اشباع تخت بیمارستانی و نرخ مراجعه‌کنندگان بیمارستانی در تهران نسبت به خیز سوم، ۴تا ۱۰برابر افزایش پیدا کرد.

همچنین زمان بدحال شدن بیماران در بیمارستان درحالی‌که در خیز سوم، در روزهای هفتم و نهم بستری اتفاق می‌افتاد در خیز چهارم، این وضعیت در روزهای سوم تا پنجم تشدید می‌شد.»

۵۵ درصد ایرانیان کرونا گرفتند

زالی در ادامه اعلام کرد که بیماران در پیک چهارم، بدحال‌تر از پیک‌های قبلی بودند: «تهران در خیز چهارم، رکورد بستری را شکست به‌طوری‌ که ۲۷درصد بستری ما در تهران در بخش مراقبت‌های ویژه ثبت شد و روزانه بین ۱۹تا ۳۴درصد مراجعه‌کنندگان نیازمند ارائه خدمات در بخش مراقبت‌های ویژه بودند.

در ۱۴آبان سال گذشته با بستری ۷هزار و ۳۵۰بیمار در تهران، بالاترین میزان بستری‌ها ثبت شده بود اما در پیک چهارم، این بستری‌ها به ۸هزار و ۹۵۰نفر هم رسید.»

فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این جلسه اظهار کرد: «در خیز چهارم، نرخ اشباع تخت و مراجعه‌کنندگان بیمارستانی در تهران نسبت به خیز سوم، ۴ تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد».

وی افزود: « برآوردی که ۲ ماه قبل صورت گرفته، نشان می‌دهد بین ۴۰ تا ۵۵ درصد جمعیت کشور چه با علامت و چه بدون علامت مبتلا شده‌اند، البته این عدد بدون درنظر گرفتن ابتلای مجدد آنهاست».

البته به گفته نجفی: «این آمار براساس مدل‌های اپیدمیولوژی به‌دست آمده و دقت این مدل‌ها بستگی به ورودی‌هایی دارد که وارد بررسی می‌شود.

هر قدر اطلاعات دقیق‌تر باشد، مدل هم دقیق‌تر خواهد بود. با این همه اطلاعات درباره کووید-۱۹در هیچ جای دنیا دقیق نیست.»

پایان پیام

 نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 225018 ساعت خبر : 12:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=225018
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات