اینستاگرام شبکه ای که ظرفیت متنی ندارد

اینستاگرام شبکه ای که ظرفیت متنی ندارد

به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه، روزنامه‌نگار و از متخصصان دانش ارتباطات، درباره اینستاگرام این چنین نوشت: «اينستاگرام در واقع شبكه‌ای اجتماعی برای روايت‌های ديداری است ولی بعضی‌ها از آن استفاده متنی می‌كنند.

اين شبكه از جنبه ارتباطی اساسا زير ساخت خوبی براي خبر رسانی سيستماتيك نيست.

شبكه‌های ديگر می‌توانند برای اين منظور بهتر جواب دهند. از توئيت‌های كوتاه تا متون بلند فيس‌بوكی.

اینستاگرام چندان ظرفيت متنی ندارد و به همين خاطر هم هست كه حتی ديفالت برنامه طوري طراحی شده كه كامنت‌های طولانی به صورت مختصر به نمايش در آيند و حتی در صفحه كامنت‌ها پنهان شوند و شما اگر تمايل به خواندن همه كامنت‌های يك عكس داشته باشيد ناچاريد دوباره دستور لود ساير كامنت‌ها را بدهيد.

کاربران هم بايد به مرور زمان با خواندن ادبيات مرتبط با اين بحث به اين نكته برسند كه اينستاگرام جای حرف نيست بلكه فرصتی است براي اينكه گالری اكثريت آماتور در كنار اقليت حرفه‌ای قرار گيرد.

اصلا كجاي جهان شما آرشيوي سراغ داريد كه بیش از بيست ميليارد عكس داشته باشد؟

ميزان متن در اين شبكه بسيار ناچيز است و قابل اعتنا نيست.

ستاره‌ها و سلبریتی‌ها در همه جای جهان دنبال ارائه خود هستند.

پس از اين جهت نمی‌شود از آن‌ها ايراد گرفت كه چرا در اینستاگرام حضور دارند به ویژه که در اینستاگرام با عکس سروکار داریم و آن‌ها هم می‌خواهند دیده شوند.

از طرف ديگر فراموش نكنيد كه پديده استاردام (stardom) يا همان امپراتوری ستاره‌ای هم كه كنار و اطراف ستاره‌ها پديد می‌آيد از طريق همين هواخواهان شكل می‌گيرد.

اینستاگرام شبکه ای که ظرفیت متنی ندارد

اما واقعيت مساله اين است كه اين بازی در اينستاگرام قابل تعقيب نيست و فروكش خواهد كرد.

هر رسانه‌ای ظرفيت تعريف شده‌ای برای اتفاقی كه به آن دامن می‌زند دارد.

نه تلويزيون را می‌شود به راديو تبديل كرد و نه راديو را به تلويزيون. مساله اصلی به نظر من عدم آشنايی با ماهيت و کارکرد رسانه‌هاست.

يك نوع تبليغات در جهان وجود دارد كه به آن «فراخوان به عمل» می‌گوییم و در دنيا به CTA  معروف است.

اينستاگرام دنيای امروز و فردای اين نوع تبليغات است؛ اما بعيد می‌دانم اينجا حتی كسی با گوشه‌هايی از آن آشنا باشد.

همين الان شركت‌های بزرگ بين‌المللی، اينستاگرام را به ابزار پر قدرت بازاريابی تبديل كرده‌اند و خوب هم جواب گرفته‌اند.

پس اينستا صرفا رفتارها و رويه‌های موجود و حتی ظاهرا غالب نيست.

اينستاگرام از همان زمان اعلام موجودیت يك فرياد بلند داشته است: پايان متن؛ آغاز عكس.»

پایان پیام

کد خبر : 223094 ساعت خبر : 11:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=223094
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات