وضعیت هوای شهرهای کشور در روزهای آینده

وضعیت هوای شهرهای کشور در روزهای آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگی، احتمال وزش باد شدید را داد و پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده برخی استان‌های کشور با رعد و برق و تگرک همراه هستند.

به گزارش گلونی هشدار زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

وضعیت هوای شهرهای کشور

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

زمان شروع: ظهر دوشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۶: آذربایجان غربی، نیمه شرقی قم، همدان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی ارتفاعات سمنان، شمال لرستان، نیمه شمالی فارس، یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۷: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، شمال ایلام، اصفهان، یزد، شمال فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شرق سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، اصفهان، یزد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.

اثر مخاطره: وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک، احتمال جاری شدن روان آب موقت و محلی در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده.

توصیه: احتیاط در تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام ها در مراتع مرتفع و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، تحکیم سازه‌های موقت.

هشدار زرد هواشناسی
هشدار زرد هواشناسی

پایان پیام

کد خبر : 222224 ساعت خبر : 3:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=222224
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات