آتش سوزی در کوه حاتم بر اثر فعالیت کوره زغال

آتش سوزی کوه حاتم بر اثر فعالیت کوره های زغال

به گزارش گلونی آتش سوزی کوه حاتم میان شهرستان بهبهان و شهرستان بهمئیِ استان کهگیلویه و بویراحمد، از روز دوشنبه ۲۴ خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هرچند که علت آتش سوزی این کوه به طور رسمی بیان نشده است، اما مردم محلی این منطقه علت آتش سوزی را کوره‌های زغالی می‌دانند که در چهار فصل سال فعالیت می‌کند و می‌سوزد.

این کوره‌ها در منطقه پشتاوه ورشو در شهرستان بهمئی قرار دارند و محیط‌بانان هم برای رفع این مشکل اقدام کردند که با برخورد افراد مربوط به کوره مواجه شدند.

در حال حاضر هیچ مسئولی پاسخگوی چنین شرایطی نیست و مردم محلی برای دفع حریق اقدام کرده‌اند.

آتش سوزی کوه حاتم

نماشای گلونی را دنبال کنید

فعالیت کوره های زغال سنگ

برای فعالیت کوره‌های زغال راهی جز قطع درختان زاگرس وجود ندارد و قاچاقچیان چوب با استفاده از همین درختان، زغال تولید می‌کنند.

درختان بلوطی که پوشش غالب این منطقه هستند و برای زاگرس و مردم منطقه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این درختان علاوه بر جلوگیری از سیل، پوشش گیاهی ارزشمند کوه حاتم هم محسوب می‌شوند.

از طرفی موقعیت کوه حاتم بر اساس تقسیمات کشوری به گونه‌ای است که در مرز بین دو استان قرار دارد و همین کار مسئولین را سخت کرده است.

از آنجایی که زاگرس در هر زمان از سال بر اثر عدم نظارت و برخورد با متخلفان، دچار مشکل می‌شود، این روزها در خودش می‌سوزد و هر بار قطعه‌ای از این منطقه از بین می‌رود.

در آستانه فصل تابستان و نگرانی بابت خشک بودن مراتع این منطقه و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها، افرادی هستند که بدون در نظر گرفتن این مسائل با دست خود، تبر به تنه این درختان ارزشمند می‌زنند و با این کار نابودی طبیعت را رقم می‌زنند.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231185 ساعت خبر : 10:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231185
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات