آمار بازدید از موزه ها در کرونا به کمتر از یک هفتم رسید!

آمار بازدید از موزه ها در کرونا به کمتر از یک هفتم رسید!

به گزارش گلونی مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی از کاهش شدید بازدیدکنندگان موزه‌های کشور خبر داد.

محمدرضا کارگر گفت: «قبل از شیوع کرونا وزارت میراث فرهنگی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل موزه‌ها درآمد داشت و با توجه به افزایش قیمت بلیط‌ها به خصوص برای گردشگران خارجی پیش بینی می‌شد که سال قبل درآمد موزه‌ها نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان باشد که این اتفاق به خاطر شرایط پیش آمده نیفتاد و این درآمد از چند میلیارد بیشتر نشد».

وی در مراسم گرامیداشت روز موزه که در کاخ مروارید کرج برگزار شد، با اشاره به تاثیر کرونا بر جذب مخاطب موزه‌های کشور اظهار کرد: «در آخرین سال قبل از آغاز پاندمی کرونا ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از موزه‌های کشور بازدید داشتند که سال گذشته این آمار به سه میلیون نفر رسید».

وی افزود: «هر چند طی این مدت تلاش شده از طریق تورهای آنلاین شرایط بازدید از موزه‌ها را فراهم کنیم ولی بدیهی است تمامی نیازهای این حوزه را برآورده نمی‌کند».

آمار بازدید از موزه ها در کرونا به کمتر از یک هفتم رسید!

تقریبا تمام موزه‌ها و گردشگاه‌های تایخی از آغاز پاندمی کرونا گرفتار چالش کاهش بازدید کننده شدند.

با حذف سفرها بسیاری از موزه‌ها تصمیم گرفتند برای گشت و گذار مجازی موزه‌های‌شان توسط افراد مختلف از اقصی نقاط دنیا برنامه‌ریزی کنند.

خیلی زود امکان گردش دیجیتال موزه‌های مشهور دنیا از طریق اپلیکیشن فرهنگ و هنر گوگل Google Arts & Culture فراهم شد.

موزه گوگنهایم نیویورک (The Guggenheim)، آثار هنری سبک امپرسیونیست، پست امپرسیونیست، هنر مدرن و هنر معاصر را به نمایش گذاشت.

موسسه هنر شیکاگو، (The Art Institute of Chicago)، امکان یک تور مجازی از سلف پرتره شخصی ونگوگ را فراهم کرد.

موزه بریتانیای لندن (The British Museum)، موزه لوورپاریس (The Louvre, Paris) و گالری اوفیزی فلورانس، (Uffizi Gallery, Florence) که گفته می‌شود زیباترین مجموعه هنری در همه دنیاست هم، از این قاعده مثتثنی نبودد.

همه آنها درهای خود را به صورت مجازی و با تورهای برنامه‌ریزی شده به روی بازدیدکنندگان همه دنیا گشودند.

چرا خبر یا تبلیغات ویژه‌ای از تورهای مجازی موزه‌های کشور که آقای کارگر درباره‌اش گفته‌اند، منتشر نشد؟

از ۷۴۶ موزه فعال کشور که ۱۷۱ مورد از آنها خصوصی هستند، چند موزه نامش در صفحات مجازی یا رسانه‌های پرمخاطب و عمومی پیچید تا از ریزش شدید مخاطب آن جلوگیری شود؟

آیا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نباید به روش‌های تازه و استفاده از شیوه‌های مدرن تبلیغات و جذب مخاطب و کسب درآمد برای موزه‌های کشور بیندیشد؟

پایان پیام

 نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 227035 ساعت خبر : 5:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=227035
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات